tisdag 2 juni 2015

STÄD DAG i dag

MED hjälp av en firma ..
JAG är ensam  inga husdjur .. så en gång i månaden har jag hjälp ..

DET är detta dammsugande som gör att jag inte klarar städningen .. för där under ..
dit kommer inte jag .. men min onda kropp ..
OCH där åkte draperiet ner.. .. stången ramlade .. för se hon höll på att suga upp draperiet .. det fastnade .. men det är åter på plats ..
Ett litet  olycksfall i arbetet kan man väl kalla det för .. sånt kan hända .. och bara andra gången hon är hos mig .. efter firmans om-struktuering ..
Det fungerar bra med denna tjejen också .. 

Var i köket en stund när hon for runt med dammsugaren ..
DÅ fick jag nästan SKRATT-FNATT åt denna söta lilla pippi .. tror det är en BJÖRKTRASTUNGE  .. För jag har sett vuxna utanför där .. den hoppade så skojigt .. runt där en stund .. så trodde jag den försvann in i häcken .. men se den var där  ... är man som jag lite fågeltokig så fotar jag nästan allt som rör sig i den vägen .. men ATT FOTA genom köksfönstret är inte bra  .. jag  har klagat på detta suddiga fönster ...  det är nån konstig film på det .. men det får jag stå ut med tills det blir nån större reparation ..

DETTA är på innergården alla dessa kort ...

EN närbild av morsdagsbuketten jag fick av LENA
ÄN lyser sommaren med sin frånvaro ..

JA det är  den

HEJ SVEJS ...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar