onsdag 17 juni 2015

MIDSOMMARAFTON


DET firade jag i går .. tisdag ..
JO det gjorde jag .. Sill o färsk potatis  .. med allt vad där hör till .. förutom sprit ..för det nyttjar varken vännen eller jag ..  VARFÖR då tänker ni väl ..
JO vännen ska fira med sina släktingar som han brukar .. och dom ska till ÖREBRO och jag får inte rum i bilen ..  Så därför firade vi VÅR EGEN MIDSOMMAR i går .. fortsätter med dagen i dag .. med POTATISGRATÄNG och lite gott till det .. saknar bara midsommarstången .. men det gör ingenting ..
MAN får göra det bästa av   sitt liv o leverne ..
LITE makabert  i går utanför .. jag bryr mig inte .. för det är naturens gång
 Visar bara en bild ...
EN mås kalasade på en .. tror det är en björktrast .. vad som hänt vet jag inte ..
Nedanför min balkong ...
Var till ICA .. där var det fullt med folk   ..  det var ju tisdag i går och seniorrabatt .. det gör lite i kassan så många passar på .. och jag som skulle fira midsommar  skulle ha färsk potatis ..
1 öre kilot ..  det kan man ju inte missa .. även om jag inte är så noga med priserna ..
jag köper det jag ska ha ..
DET blev lite av varje med hem  ...

EN som kollade att vi skötte oss vid blomsterhörnan utanför ...

Vackert på hemväg från Ica

Nästan hemma ...

SÅ fick jag ta till en kartong  .. NU var kattmus 150 klar .. SEDAN ska dom stoppas innan leverans  .. MEN nu hade jag tänkt att ta sommarlov från virkningen .. men det är aviserat ett paket från Katt-Hemmet i Norrtälje .. det ska komma med Schenker .. kanske i dag .. SPÄNNANDE
Så det kanske blir virkning av dessa garner .. blir nog svårt att slita mig från det .. för kan inte tänka mig att det är något annat än garner .. fått därifrån förut .. 7 kg en gång .. 5 kg en annan gång .. så när jag var där tog jag hem en jättestor kasse med garner  .. det finns en hel del kvar  att virka av .. men det är ju så roligt  med " nya " garner ..

I dag var det en bild  i Expressen på den nya lilla prinsen ..
som storasyster Leonore trodde var en docka ..

UTANFÖR blir det midsommarfint


HEJ SVEJS .. och GLAD MIDSOMMAR alla goa vänner
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar