lördag 20 juni 2015

PAKET

Väntades ..  
FICK e-post att det var paket på väg .. förra fredagen ..
PRATA om att vara nyfiken .. Men jag vet att det kom från KATTHEMMET i NORRTÄLJE .. från Cecilia där .. SÅ JAG var 100 % säker på att det var garner ..
FÅTT därifrån förut .. även hämtat på plats ..
Fredag .. vänta till måndagen .. kollade sökningen .. hände inget ..
Tisdag ..sökte igen .. NU var det i SPÅNGA för vidare transport till Nyköping ..
Onsdag .. sökte igen .. NU var det på ICA STENKULLA avvakta avisering ..
SÅ kom det då SMS att det fanns paket att hämta  ..
Men då var klockan så mycket så jag hämtade det på torsdagen .. SA till vännen .. du kanske kan hämta det om det regnar .. för han skulle hämta en hyrbil som han skulle ha över helgen  .. MEN jag hämtade paketet med cykel på fm .. då var det bra väder .. .
 hann lagom hem så kom regnet ..

DEN här bilden fixade jag till då och sände till Katthemmet som tack för garnerna  ..
DET var vaccum-packat   så när jag öppnade det så pyste det upp mer o mer ..  ..
till sist var det en stor hög på golvet .. nästan 7 kg .. det är lite garner det ..

Plockade om en del .. Det som hänger på lampan ..
är nog RYA-MATTS-GARNER .. klippta i biter om 1,60 ungefär .. en del oklippta härvor ... dom klippta knyter jag ihop och lindar till nystan .. knutarna kommer ju inne i mössen så det gör inget  .. DEN där högen med lite rosa i mitten var 40 nystan ..  funderar på att sticka tofflor av det .. för jag har ett mönster där man ska ha dubbelt garn .. det skulle kunna passa till det  .... roligt att få lite nytt att virka av

DOM senast virkade .. några i dag ...
OCH dom första med det  garnet som kom i torsdags .. några virkade jag då på kvällen dom andra i går och några i dag ..  dom lurviga och dom med orange .. är virkade i dag  ..

OCH SE NU TITTAR LILLA SOLEN FRAM .. äntligen är solen här .. få se hur länge  ..
för detta har varit den blötaste midsommar på länge ..

MIN MAMMAPELARGON .. blommar så fint ..
KALLAR den för det .. för min dotter tog hem den från SKÖVDE förra året efter att dom var där och rensade i hennes lägenhet  när hon var borta ..
TOMT att tänka på allt .. men blomman övervintrade .. det är en glädje i sorgen ..

Men det är annan sorg nu .. MIN fd svägerska är borta .. annonsen var i torsdag .. då kommer tankarna igen  ..  så en av mina bästa vänner .. hans bror gick bort i veckan .. men brodern känner jag inte .. men vet vem det är .. .. JA det har varit en hel del bortgångar .. bland vänner .. en del närmare .. en del lite mer avlägsna  .. men det känns ändå i kroppen ..
 SÅ jag med min fibro och mitt  problem med dåligt väder .. gör att jag mår väl så där   ..
men roligt när vännen är här .. och nu kommer han lite oftare .. det känns bra ..  
DÅ är denna MIDSOMMAR nästan över .. söndag i morgon ..

HA EN BRA DAG och bra morgondag ..  HEJ SVEJS  .........


           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar