onsdag 10 juni 2015

TOMATER och annat

JAG var till ICA
och då köpte jag två fina tomatplantor som jag planterade om när jag kom hem ...

DOM ska nog trivas där.. funkade förra året .. och mina blandblommor börjar gro ..
klint mm ska det bli

OCH en ny torkrulle med hållare blev det ..

PÅ väg till ICA .. inte den utan jag .. undrade vad den kikade på

OM det är samma eller inte vet jag inte .. nu nästan hemma ...

DEN och en till är när jag nästan är hemma ...

SÅ arbetat på egen hand .. SATTE dit en extra hylla UTAN att spika eller såga ...
OK hyllan har kunnat vara en aning smalare .. men det fungerar bra så här ....

FYRA kraftiga papprör blev "fötter" .. dom fick jag kapa lite med en kraftig kniv  ....
SÅ målade jag kanten .. SÅ NÖJD jag blev ..... men trött

I morgon ska vännen och jag och några till ÅKA
TILL VRENA och ÅNGBÅTEN MUNTER ..  ut på en båttur ..
VÅR årliga UTFLYKT med föreningen
SBU  SVERIGES BLÅBANDSFÖRENING 
där jag varit medlem i nästan hela mitt liv  en NYKTERHETSFÖRENING ..



TVÅ fina bilder jag hittade på en av deras sidor .. HOPPAS nu att vädret är bra så jag kan ta egna bilder .. har tagit bild på den en gång .. men då bara koll från stranden  .. men hittade inte den bilden nu
NU ska jag vänta på vännen  SOM kommer snart  och så ska vi åka ångbåt i morgon ..
SKA bli trevligt
I dag har det varit mulet  men varmt 17-20 grader lite blåst

HEJ SVEJS ..........

2 kommentarer:

  1. Hoppas det blir fint väder på utflykten.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. TACK LOTTA.. det hoppas jag också.. STRÅLANDE här denna torsdag .. KRAMISAR .. fint det är i din trädgård ...

    SvaraRadera