fredag 13 november 2015

FREDAG 13











FÖR många är detta en OTURSDAG
DET blev det på sätt och vis för mig också
MEN ingen olycka är skedd ..
DET är det att VÄNNEN följde med en son   som åkte till en SJUK halvbror i Stockholm
Sonen tycker det är jobbigt att åka dit själv .. Så därför följde vännen med ..
 KANSKE .. men bara kanske att han kommer  i morgon ..
 Vädret är trist i dag .. men utan regn .. än i alla fall  

HAR ju sänt iväg en massa paket till "mina" olika katthem 
OCH detta fick jag som svar på FB från LUFFARKATTEN i SÖDERTÄLJE
MEN glömde bort i hastigheten att Ica-Bloggen är ute ur bilden nu .. 
så jag  monterade ihop  dom fyra bilderna till en bild 
DENNA söta KISSE .. hann att  öppna paketet och undersöka allt innehåll ..
SÅ NU är alla möss och grisarna väl godkända .. KATTER är katter
DOFTEN av KATTMYNTA .. den går inte att gömma i en vadderad postpåse ..

Ica-kurirens  BLOGG upphör om några veckor  .. så jag slutade att skriva där .
DENNA blogg har jag haft länge  DEN STRULADE ETT TAG
Så bytte jag Webbsida .. men det tog ett tag innan jag fattade att det var felet ..
KOM på det efter att jag pratade med en syster .. min HALVSYSTER som bor vid Eller ovanför HORNBORGASJÖN  ..  hon ser hela området från sitt hus .. DET är jättefint där ..
MEN nu är allt som det ska igen  .. det var då jag startade Ica-Kurirens blogg
NU  TAR ICAKURIREN bort den .. dom säger att dom ska ändra på sina sidor 
PÅ ICAKURIREN och då kan dom inte använda sig av det som gör att 
vi kan använda denna blogg
KOMMER ju inte ihåg vad det hette som gjorde det ..
Men NU FUNGERAR denna bloggen bra så det gör inget  att den andra upphör ..
RÄCKER att skriva på ett håll .. 
KATTMÖSSEN är nu ivägsända till olika håll
KATTSAJTEN   GER ut en DIKTBOK .. genom KFKB
Det är en privatperson som startade den för att hjälpa hemlösa katter 
HON och en annan person .. samlar in dikter som "KATTER" har skrivit med hjälp av sina mattar och hussar .. OCH i år så har många av oss som är med på kattsajten medverkat 
MED dikter .. jag har  4 olika i årets bok ..
Då får man en egen bild på framsidan och inne i boken ..
ANNARS är dom tecknade .. så vill man ha en bok genom KFKB 
då får man tecknade katter
Men dikterna är ju viktigast och att folk köper boken .. 
ALLA pengar skänks till olika katthem 
I går gav jag bort en diktbok till min KOMPIS KATTEN SIXTEN
Katten Sixtens dikt som jag har skrivit

HAN var lite sur.. KUNDE ju inte öppna brevet ..
MEN blev glad  efter en stund .. HEJ jag heter Sixten
MATTE öppnade brevet.. och jag fick fika och så pratade vi nästan en timme 
Ligger och spanar .. vi såg inget .. men han gjorde det .. tydligen en lite fluga .. 
för rätt som det var blev det ett tigerskutt  ..
HEJ SVEJS .. nu tar jag ett tigerskutt härifrån denna sida
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar