lördag 7 november 2015

Regnig lördag

HEJSAN .. regnat har det  ..

Vädret är bara såååååååååååååååååååååå trist just nu  ...........
 Dagens  bild på vädret .. då var det 9 grader ute och ½ storm
NU några timmar senare är det  lika mulet men inget regn just nu ..
och blåsten har lugnat ner sig .. just nu i alla fall .. 11 grader nu 
Klockan är 13,20
 I går kom diktboken på posten
 Jag har medverkat i den i år med tre dikter ..
Här är SIXTEN och hans dikt till honom .. ETT feltryck var det i boken 
INTE jag som är matte till denna söta kisse .. 
HON heter Kristina och bor i ett hus några portar bort i  HSB-husen  

DET luktar ättika från köket  .. lagt några stenar i ättiksvatten .. för dom har legat
 ute och fått lite ärg på sig .. eller  vad man kallar denna vita kalkbeläggning 
DOM låg i vatten i ett litet vattenbad till fåglar o humlor .. men om dom var där vet jag inte 
DET var tidigt i våras ..  nu är allt borta .. bara lite ljung där ute nu ..
ENA lådan finns en till .. och dom får vara där så länge dom är fina ..
 I går blev dom klara .. men dom ska STÄDTJEJEN ha .. hon beställde ett par ..
för hennes golv är lite kalla där hon bor i ett äldre flervåningshus ..
LITE kallt här också .. så jag har egna tofflor .. stickar nya då och då  ..
FÖR se stickat nöts .. men så sköna att ha framför tv-n .. dom sitter ju kvar på fötterna
Det gör inte vanliga tofflor  .. 
Ska sticka ett par åt mig .. men glömde fråga hennes storlek ..
så det kanske får bli ett par till henne och jag behåller dessa ..

 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HEJ SVEJS för nu  ..........
 

 
 

5 kommentarer:

  1. Hej Margarteha

    Så trevligt att du har den här bloggen, när icakurirens nedlägger:)

    Mvh Tina Safari

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA .. denna har jag haft i många år..

      Radera
    2. HEJ igen .. glömde säga förut..
      TREVLIGT att du hittat hit ..

      Radera
    3. Tack Margaretha :)
      Jättetrevligt att du hade en blogg till. Jag berättar för hela min familj, när jag läst ngt kul på din blogg....eller bjuder dom på ngt bröd (som jag har bakat EN gång)från din blogg mm

      Kram från Tina Safari

      Radera
    4. JA den började jag med för 9 år sedan ..eller en annan var det då .. MIN dotter sa då att jag skulle börja blogga .. JAG blev ensam då efter 26 år .. då min sambo plötsligt gick bort .. i ett pulsåderbråck .. MEN jag har bytt blogg några gånger .. så bytte bloggbolaget en gång .. då blev det denna .. som jag har nu FY ATTAN vad det regnar och blåser här i dag
      MÅ SÅ GOTT denna FARS DAG .. finns många liksom jag som inte har en far .. han gick bort i somras 91 år .. och min mor för ett år sedan 90 år .. KRAMISAR

      Radera