söndag 8 november 2015

SÖNDAG


MED regn och blåst
JA ja detta trista väder  ........ 
 Men det är bara att gilla läget .. för se vädret .. det gör som det vill  ..
INTE som vi vill  ..
FÖR ER SOM HAR 
FARS DAG i DAG




I DAG
För en vecka sedan .. och jag fyllde 70 den 23 oktober
fick dessa på festen den 24 oktober
FY ATTAN .. inte skönt att stå på balkongen  i dag ..
HADE jag haft en hatt på mig så hade den nog varit bortblåst  ..
Kråkan hade hittat något ...
Lite nya kattmöss har det blivit .. 3 i går  ..

och tre bollar blev det
BLIR nog flera möss i dag .. nej det ska bli några grisar
 SKA sända lite kattleksaker till en NY kattbekant .. eller vad man ska kalla det för
HON gör så mycket jobb med en KATT-DIKT-BOK .. jag har köpt två .. då jag medverkat i den med tre dikter
Dikten till eller om katten SIXTEN
 
Framsidan ..
DETTA är en annan kattkompis och katten REVIS
MEN det finns olika framsidor.. VI som deltagit med dikt i boken
vi får en bok med en personlig framsida .. så tänk att göra MINST
50 olika framsidor .. OJ OJ vilket jobb  ..
 
NEJ nu får det räcka för denna söndagsmorgon 
H E J    S V E J  S
 

4 kommentarer:

  1. hehe ja Margaretha då vet jag varför och hur jag kan hålla mig ung. Jag kunde inte sova efter mitt nattjobb, så jag såg fram med glädje mot hur jag kunde sitta i husvagnen (som är mitt sovställe efter nattvakt) och sticka lite och se fram emot att kunna ge tröjan, när den är färdig, till kvinna som har gett mig garnet :)
    Det var en bra idé att samla kattdikter för katter och kattälskare. OCH Sixten tycker jag också är så söt.

    Kram från Tina Safari

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ TINA ..
      JA alla har vi olika sätt att glädja andra med ..
      I dag har jag virkat bollar grisar och stoppat dom och ska ge bort 12 olika kattleksaker ..
      HÄLSNINGAR MARGARETA .. snälla ta bort h-et i mitt namn

      Radera
  2. Men oj så glad jag blir att jag är med i din blogg. För gissa om min matte och matte Git slitit hårt med diktboken, men vad gör dom inte bara för att mina mindre lyckligt lottade vänner skall kunna få det lite bättre kanske. Vi gör böcker och du gör möss, bra va?
    Kram Revis & matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA alla katter ska ha det bra.. idag packat massor av kattmös som ska till olika katthem .. kanske skriver i morgon om det .. HA DET SÅ BRA

      Radera