torsdag 19 november 2015

Regnar

I går var det sol på fm
Då blev det en kort stadspromenad ..
Hjälpte fd grannen med att sätta upp en slinga på hennes balkong
Så blev det lunchmacka där och kaffe och god kaka ..
SEDAN TILL KARINA .. 
LÄMNADE lite tidningar där  ..   och en liten snackstund blev det
Så skulle jag hem .. FICK för mig
så jag tog en sväng ner mot ån .. 

NÄSTAN där .. ser några fåglar på ett tak
DUVSNACK var det 

Så där vid ån .. en massa änder  ..
...   och några kajor  .. dom samsas bra  
GÅR vidare en liten bit .. in en snabbtitt till min dotters jobb 
Innan just vid ett garage ..
TRÄFFADE  en   bekant som jag inte sett på länge
Så in till dottern .. sa bara hej och så gick jag vidare ..
TÄNKTE   kolla in den " nya"  ombyggda Storgatan på  öster
DÄR jag gick en del när jag bodde där förut .. på Kyrkogatan en tvärgata
Bänkar  .. fint
JULDEKORATIONEN var redan uppe 
Men så när jag var på väg sista biten  
SKULLE jag ta bussen eller gå
DÅ BLEV det plötsligt SVINKALLT och blåsigt .. en sån där
ISANDE KYLA som tränger in i ben och märg
SÅ det blev bussen
DÅ SLAPP JAG GÅ I DEN LÅNGA TRÖGA
STOCKHOLMSBACKEN
HEMMA .. ringde min datakille ..
TROLIGEN på fredag eller måndag kommer min  NYA dator 
HAN hade strul med ett jobb i Trosa
Så det blev
STORSTÄDNING i AKVARIET
Plockade bort dom stora stenarna och växterna
RÖRDE OM   .. i med filtervadd löst i pumpen ..
BYTTE vadd .. rörde om .. så får det gå så över natten
ÄN så länge är det mörkt .. så jag ser inte hur det ser ut  ..
NU torsdagsmorgon  .. kanske en omrörning till ..
ELLER plocka i allt igen ..
I dag REGNAR  ...
Klockan är bara 09,13 just nu .. nästan klar med bloggandet ..
FRUKOST ska det bli nu   ..  snart ..
HEJ SVEJS för i dag eller just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar