onsdag 4 november 2015

Väldigt blandet

Kommer det att bli i dag ..

STADSTUR i går .. 3 timmar och 3 kvart blev det innan jag var hemma 

TOG BUSSEN genom nästan hela stan  .. klev av vid busstationen .. förlängde busskortet ..

SÅ traskade jag v Kvarngatan en bra bit .. svängde ner mot Nyköpings Hus ..

FÖR där borta ligger KONTORSVARUHUSET .. dit skulle jag .. Inte varit i dessa kvarter på vääääääääääldigt länge .. så det var ett nytt hus där ..

Ingen bor där än ..
Jag ska in en bit på gatan .. därifrån bilen kommer  .. gamla eller före detta KONFAC .. 
där jag har handlat en hel del ..  
NU KONTORSVARUHUSET ..
MEN min datakille var inte där .. fick prata med en annan trevlig man ..
MIN datakille ska ringa mig .. när han får tid.. han är mycket ute på service-jobb ..
 Så till   ja just det .. vilken väg tog jag .. JO till KARIN där det blev fika .. tog omvägen förbi en garnbutik .. skulle bara visa mössan jag stickade till Karin ..
Den blev så bra och KARIN blev TOPPENNÖJD ..
DET blir bakifrån .. för hon ville inte vara med i bloggen  ..
VI fikar och pratar en bra stund ..
SÅ till min dotter på hennes jobb  .. snabbvisit när jag är i närheten ..
IN på ICA KRONHALLEN där jag handlat nästan dagligen i över 30 år ..
INNAN flytten för drygt två år sedan ..
DOM har börjat med SPELKASSA och utlämning av paket .. det har det varit förut .. men spelbutiken är ny .. inte helt klart ..
NU slipper man gå in i butiken när man ska hämta ut paket.. men jag skulle BYTA en TRISS och en annan lott .. så köpte jag en lottokupong tills i kväll ONSDAG ..
SÅ GO VÄNNER  HÅLL TUMMARNA ..
SATT och rensade i mina bildmappar förut 
OJ boj .. där kan jag sitta i evigheter om jag vill  
 
FY  F A N  .. fick just nu på SKYPE ett tråkigt besked ..
en bekant har fått CANCER .. Så jag slutar nu 
HEJ SVEJS för i dag ..

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar