söndag 15 november 2015

SÖNDAG

OCH BARA nyheter om det tragiska som hänt i PARIS

Ja .. VAD ska man säga .. FINNS inte ord för allt  ..
Tänder mitt LJUS denna morgon och tänker på alla OSKYLDIGA människor som fick 
sätta sitt liv på spel för dessa terrorister .. många som dog  ..
JAG orkar snart inte med allt ..
MORD ..  folk som skjuter vilt omkring sig
 för ett tag sedan i TROLLHÄTTAN
NU PARIS ..
NU får vi försöka glömma allt tråkigt
Här hemma  .. CANCER och andra sjukdomar som tar liv
NU har jag en sjuk bekant .. SÅ TRÅKIGT .
och vi bor alldeles för långt ifrån varandra .. så besök är omöjligt för mig
OCH nyligen gick en svägerska bort  ..
NU måste vi ta nya tag ...
NU ska jag sticka en mössa åt mig av detta garn .. DET var med i en av sändningarna med garner från KATTHEMMET  .. då ville jag ha en mössa .. Men hade inget bra mönster då
VILLE inte ha den vanliga baskern .. 
SÅ var detta mönster i ÅRET RUNT för några veckor sedan ...
STICKAT en Mössa till KARIN .. och den blev så bra .. och så lättstickad den var ..
FÖR hon ville ha en ny och frågade om jag kunde sticka en basker .. som min ..
Men veckan innan hade detta mönster kommit.. 
DEN ska KARIN HA SA JAG  för mig själv då ..
Karins mössa .. och hon blev  TOPPENNÖJD ..
SÅ i går kom jag på .. MEN  men .. jag ska ju sticka en till mig av det där garnet ..
SOM ligger i skåpet .. SAGT och GJORT ..
JAG började sent i går kväll  ....
ALLA KATTMÖSS är IVÄGSÄNDA .. och jag har fått TACK-SVAR av en del av dom
OCH så glada alla är  ..
Kylskåpsmagnet  blev det  ..

Men det skulle vara ett bokmärke
 
Jag får inte till  armar och ben som jag vill .. HAR BARA denna bilden att gå på
FICK den av min SKYPE-vän  .. från kattsajten .. 
hon hade fått det av en bekant som sett det på nätet  .. MEN mönstret var på engelska  .. så hon hade trixat och trixat .. men till sist blev det ett par bokmärken .. såg på kattsajten i morse .. 
HON hade fixat MÅNGA flera nu .. JAG får väl testa igen ..   
Kan hon ska väl jag kunna  .. eller ...     eller inte
NU är det en mössa på g .. så jag får se .. senare .. nån gång kanske 
HEJ SVEJS för i dag  ..
 

 

 

2 kommentarer:

  1. Ja du kan ju även kolla hur våran diktboks fabrik ser ut i hennes gästbok = Lena N småbusarna.
    Ha en bra Söndag. Kram Anita & Revis

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. har kollat där i dag ..

      Radera