söndag 21 februari 2016

Gråmulen söndag

HEJSAN ..
 


OJ vad det snöade i går ...
 
I fredags var jag till sophuset ..
så tog jag en promenad i skogsdungen som är   här vid vårat hus.
Riktigt trevligt att gå där.. men nu fick man passa sig .. för det var inte lätt att se var man skulle sätta fötterna  för all snö .. just där var det inte så mycket ..
men längre in var det mera snö ..
Solen kom fram en stund ..
Så tänkte jag gå till stan och besöka en sjukling  ..
tur jag ringde för hon orkade inte
Så det blev ett besök i grannhuset och katten SIXTEN
Utanför var det småfåglar i en buske ..
SIXTEN fick en kattmus av mig som han gosade med ..
SÅ pratade matte och jag en stund över en fika och goda kakor
Solgos i fönstret ..
Ville ta mattes stol
VAD vill du  .. Sixten .. satt fint där en stund ..
JAG som har lite svårt att sitta still för länge reste på mig en stund ..
kollade ut på vår sommarbänk
 
Det hade varit lite bus en stund .. nu var det sovstund
Och över soffan .. där var det fina tallrikar
 SÅ efter en stund var det dags att gå hemåt .. då tog jag vägen genom skogsdungen på innergården .. många fina stammar där ..
Björkstam
 
Så tog jag ett kort bara rakt upp .. gillar det ibland
PÅ kvällen blev det virkning .. som så vanligt ..
Ser på fiskarna eller kollar på tv  och om jag har blommor ser jag dom på bokhyllan
NU har jag en som har stått där en vecka ..
Lika fin nästan
BARA tulpanerna som är vissna .. men ändå så fina
NÄRBILD på en av tulpanerna
Dagens trista väder +2,2 grader
DET blir nya kattmöss varje dag nu ..
Snart är det dags att sända i väg lite påskpresenter till "mina" katthem och andra kattvänner
För tillfället är det några i bomullsgarn .. dom är lite mera hårdvirkade
men dom blir vina med sina lite blankare garner 
Inga bilder klara där ..
HEJ SVEJS för denna gången
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar