lördag 27 februari 2016

Kattmöss

JA nu har jag stoppat alla  kattmössen
PLOCKADE fram allt för stoppningen skulle börja
Nu börjar det minska lite i den ena och fyllas på i den andra ..
Nu är det snart tomt i den  ena och fullt i den andra ..
Några kvar att stoppa tomt i den ena och fullt i den andra
fick börja på en ny vaddpåse
HÄR är 135 st kattmöss .. nu ska dom sys ihop där bak
15 var  klara förut ..
150 st är det allt som allt ..
DET har varit kanonväder ute i dag
14 grader var det på balkongen på em ..
Fortfarande fint när klockan är 17,10
och jag som borde varit ute  ..
men nej då .. fixade första delen av att stoppa alla kattmössen
SKÖNT att den delen är avklarad  .. resten kvar
SÅ portioneras ut i olika kuvert eller jag använder vadderade påsar
Smart har jag varit ..
fixat alla adresser förut och skriver ut dom på klisterlappar
Har ju sänt kattmöss till olika katthem i 4 år nu ..
så då är färdiga lappar bra att ha ..
Förr fick jag hjälp ..
Men utan katter nu så  går det galant utan att mota med denna vän och hans kompis
Klart han skulle vara med och testa .. att dom var godkända
OCH det blev dom
Drygt 4 år sedan dom fick sin sista vila i min fd sommarstuga
 
HEJ SVEJS för denna lördagskväll ..
BARA så söta .. bild från nätet ..
HEJ då ..
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar