onsdag 10 februari 2016

NY matta

NU är den på plats
I går var det först städning
det är en trevlig tjej som kommer
Så efter det blev det stadspromenad ..
Tog varuvagnen .. stoppade ner en massa tidningar
SOM KARIN SKULLE HA
HON var hemma från lasarettet där hon varit en vecka
VI fikade en stund  och snackade lite
SÅ gick jag till vävatlejen ..
där var det rörigt för dom håller på att avväckla
HÄMTAR MATTAN
stoppar ner den i vagnen  ..
pratar lite
 SÅ tar jag bakvägen förbi ån
hälsar på min dotter en kort stund
HADE ringt fd grannen ..
inte hemma
GÅR in på ICA i stan
 sedan går jag till bussen
DÄR strular det .. en full buss bara far förbi
 Nästa.. den kommer inte som den ska
Grannen ringer
så då går jag dit en stund.. nu var hon hemma
VI bara pratar lite .. så går jag åter till bussen
SAMMA visa igen
PROPPFULL BUSS
Blir sur.. DOM kan inte ta in mera folk tycker Jag
SÅ då GÅR JAG HEM
 
kommer hem efter att varit borta i 4 timmar
TOTALT SLUT är jag
 sätter mig i tv-fåtöljen
DONK .. somnar som en dö gris
vaknar kl,,lite före 19,00 .. missar KENO nästan
sovit två timmar
 
Tar en fika och en smörgås
kollar på kvällstv
Lägger på mattan
NYA mattan på plats
DET blev bara ett kort taget i går när jag gick förbi ån .. 
DÄR var snö och i nästan helt borta
somnar  om vid tv-en
så ringer telefonen
vad nu kl, är nästan ½10
Vännen ringer och nattar
han ska med ena sonen till Stockholm och hjälpa den sjuka sonen att flytta
 SÅ det tar några dagar till innan vi ses
HEJ SVEJS
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar