måndag 1 februari 2016

1 februari

OJ oj vad tiden går ..
I GÅR blev det en busstur
till ett äldreboende..
 
MYNTAN
DÄR har jag tre bekanta bor ..
ett par och en ensam dam .. hon blev ensam för snart ett år sedan
PARET ..
HON ringde mig i lördags .. så därför var jag dit
mannen förkyld
och hon behövde ha hem lite mat ..
förut hade dom klarat det själva .. men inte nu
HON ska prata med dom som hjälper henne .. om dom kan ta en dag för att handla
 JAG SA : det ska dom nog kunna fixa
I foajén
DET finns flera avdelningar
Trygghetsboendet .. där mina vänner bor
så där dom äldre bor.
DÄR i foajén står denna "dam"
NÄR jag kom dit i går så var vi nere i matsalen och åt mat ..
Foajén .. där i bortkanten är matsalen
 
I går LAXPUDDING ..
TALA om att ha tur med maten
DET är ju sååååååååååååå gott
 
SEDAN åkte jag och handlade
MÅNGA korridorer att gå vilse i
TUR att jag hade min  "dam"  med mig så hon kunde visa vägen ..
I ett av alla fönster .. mycket saker i alla fönstren
Tittade ut .. ser fint ut där
NU är vi på väg från matsalen
NU ska mannen få mat
han orkade inte följa med ner i dag
Så vi tog med en matlåda hem ..
Så tar jag deras bil och åker till LIDL och handlar
Tar inte lång stund
UTANFÖR vid stora vägen ..
TRIST att se detta ..
NU väntar jag på bussen  hemåt..
VI satt och pratade en stund innan jag tog bussen hemåt ..
SÅ nästan hela dagen gick .. men så trevligt det var ..
JAG köpte lite tulpaner åt mig..
I DAG är det RENGÖRING  av mitt akvarium ..
NU är det mulet ..
men det var sol i morse och 2,3 minus .. nu + 2 grader
FULL fart på virknålen om dagarna .. påsken kommer fortare än man anar
PÅSKAFTON den 26 mars
innan dess ska det iväg lite kattmöss till  " MINA " katthem
NU är det vårfärger på gång..
 
HEJ SVEJS ..
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar