söndag 28 februari 2016

Söndag i solsken

Inne är jag ..
Men borde väl vara ute .. kollar ut på balkongen då och då
Väntar tills vid två-tre-tiden .. då kommer solen fram på balkongen
 då kanske jag sätter mig där en stund denna soliga söndag ..
SYR ihop kattmössen i dag ..
Fick ändra sittställning .. ryggen orkade inte sitta rakt upp
Fullt i den ..
Men en del kvar att stoppa i den
Många trådar blir det  ..
En trettio år gammal bild ..
JUST då var vi framme i IDRE
Men på vägen upp .. det var då OLOF PALME blev mördad
VI var två familjer i varsin husvagn som skulle ha en vecka
i snön och åka skidor..
Vi rastade för att sova på vägen upp .. någonstans i Dalarna
VI hade strul med våran bilradio .. men kompisen hade sin igång
DOM bryter sändningen för att meddela att PALME var skjuten  och var död
VI hade komradio mellan våra bilar så han ropade till Åke
Det var inte många som hade mobiler då ..
DET är Åke i sin nysydda overall .. jag hade sytt den och även sytt en i gröna färger till mig
Tjejen är våran kompis fru
SÅ var det två barn med i deras vagn
Dom var väl då runt  4 o 6 år ..
JA ja tiderna går ..
Åke är borta sedan snart 10 år .. han skulle  ha fyllt 80 i december
JA det är minnen av olika slag som kommer då och då
bara för att det blir nåt reportage  i tv ..
HEJ SVEJS ..
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar