torsdag 18 februari 2016

Snöig torsdag

HEJSAN .. inte orkat
MÅNDAGEN
Traskade iväg efter lunch till lasarettet för det var
MAGNETRÖNTGEN
koll på bukspottkörteln  den återkommande för att se
att den inte ändrat sig.. eller dom små vårtorna inte hade växt
Svar kommer senare ..
GICK förbi nybygget där det börjat flyttat in folk ..
Så Gruvvägen som delvis är dåligt skottad
SÅ änder i ån .. som vanligt där jag måste gå över 
HEMVÄGEN
tog jag förbi Gullans kiosk för nu var jag asahungrig efter att bara ätit en vanlig frukost ..
 så ingen mat 4 timmar innan röntgen
DET blev bara en enkel korv och en mugg kaffe .. för att stilla hungern innan jag kom hem
VAR hemma straxt efter 16,00
DÅ var jag trött .. somnade framför tv-en efter att jag ätit mat ..
 
TISDAG  ....
 
VÄDRET var bra ..
SKULLE gå till ICA lite senare
MEN inte förrän kl, 14,00 ... för jag skulle gå förbi MOBILA sopstationen som
är en bit bortom nybygget på Träffens parkering .. 1 ggr i månaden
SÅ jag packade ner mattan + lite annat i vagnen
SÅ matrundan blev lite omväg då ..
Gick förbi det omtalade badent som enligt tidningen häromdagen ska vara klart i höst
FRAMME vid rondellen kommer den fina bussen
Svänger där .. går förbi OKQ8 .. förbi Coop
så svänger jag bort mot ICA
MÅNEN följde mig både då och i går ..
Frukt handlade jag ..
DET var fullt med post innanför dörren .. som jag lade på fotpallen i rummet
Fullt i lagerlådan ..  nästan ..
MED dom blev det fullt ..
Mat mat mat  det måste man ha
Åter en trött kväll efter denna dags runda  med sopor och handlande
 
ONSDAG ...
MÅNEN var vaken tidigt
DET blommar i sovrummet
Även den andra blommar  ..
JAG kokade soppa i  går ..Morötter potatis en gulbeta då den andra var dålig
SÅ en lök .. kryddor och lite buljong .. MIXADE allt .. MUMS så gott det var
med knäckebröd med ost på till det  .. smakade bra ..
Flera möss har det blivit..
OCH vädret blev molnigt på kvällen  .. innan varit sol hela dagen
och FLYGPLANEN gör sina stäck när dom far förbi ..
som dom gör ganska många gånger om dagen
 
TORSDAG ..
det är det i dag .. nu är jag ifatt ..
 
SNÖTAT en hel del på morgonen i dag
I dag ska jag ta en sväng bort till COOP  .. nja .. till apoteket som är där ..
då mina ögondroppar var slut på mitt vanliga apotek ..
Tar den svängen när jag går till Studiecirkeln som är på em
SKATAN badade i snön utanför köksfönstret i tisdags ..
 Badade den letade efter något .. för oj vad den sprätte runt där ..
 
NU är jag trött .. nja lite smådåsig bara ..
DÅLIGT väder .. då blir jag trött och slö 
DET är fibrons fel .. den går inte ihop med dåligt väder ..
Klockan är nu 10,51
 nyss firat mitt barnbarn via Facebook
HAN fyller 27 år i dag
HÄR var han med Mormor  .. sin mor
och min dåvarnade sambo  till DANMARK och Legoland mm
LITEN blir STOR .. och stor är han .. i kroppsformatet ..
MEN SÅ GO HAN ÄR  då liksom nu
 
HEJ SVEJS ..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar