torsdag 25 februari 2016

Solig torsdag

Hej alla vänner här
Vet att det finns några eller många som läser det jag skriver ..
TROR det i alla fall .
FÖR jag ser i statistiken att många kollar in på sidan ..
Men ingen ..  nästan ingen som skriver något . .
I går kväll blev nummer 20 klar av dessa i bomull
Virkade 5 i går em och kväll ..
STRÅLANDE sol i dag och bara några minusgrader ..
FIN TULPAN
I går var jag på stan och uppmuntrade två personer som bor grannar
DET råkade bara vara så ..
DEN första .. samma ålder som jag själv har haft en hjärtinfarkt och är
opererad  .. så åkte hon på en lunginflammation  efter en dryg vecka
SÅ hon mådde inte så bra .. så hon fick en fin GUL TULPANBUKETT av mig ..
SÅ in i en annan port på andra sidan av huset
Hon är 86 år och har haft lite magproblem .. men nu är hon hemma
 och mår väl så där .. där blev det fika och  lite av en längre snackstund än vad jag trodde
det skulle bli .. för när jag ringde och kollade om hon var hemma ..
Så ville hon inte  .. men när jag kom så ville hon prata en stund ..
RINGDE innan till båda .. innan jag köpte tulpanerna ..
Så fina dom blev  ..
Båda fick en lika fina gul bukett 
JAG står en stund vid STADSBRON .. på väg ner mot torget ..det var ju så fint väder då ..
MEN vad då  .. onsdag .. ingen torgning
SÅ jag fick gå till en  blomsterbutik och köpa tulpanerna ..
JAG skulle till apoteket   .. så det blev ingen omväg .. bara nästa kvarter ..
OCH bara några steg från bron vid SPARBANKSHUSET .. var snödropparna på gång
PÅ väg ner på stan  ..
det droppade från dessa istappar på bergsklacken där i Stockholmsbacken
Väl hemma och efter lite vila så blev det mat  .. förbereder här
 
Senare blev det lite kvällsmoln
Det var det ..
HEJ SVEJS ..

 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Vi ska läsa från och med nu och kanske skriver vi något någon mer gång! Fina bilder och fint vårväder!

    SvaraRadera
  2. Hej! Läser din blogg men kommenterar sällan. Tycker din blogg är rogivande, "vanlig", du verkar stå med båda fötterna på jorden. Svårt att förklara ordet vanlig, ta det som en komplimang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ Linnea .. trevligt med besök .. vanlig .. jo det är så det är.. det är lite därför bloggen har det namn den har .. JAG skriver om min vardag .. vanliga saker som händer i mitt liv.. JAG blev så glad att höra - se det du skrev .. ROLIGT när det tittar in någon ny då och då .. KRAMISAR ..

      Radera