fredag 14 juli 2017

Go fredagskväll

Lyssnar och tittar ibland 
PÅ ALLSÅNG PÅ GRÄNSEN 
Trevligt program från HALDEN 
Går ut en sväng varje dag 
I går blev det soprundan och snackbänken
Sixten var som vanligt med matte och låg i korgen på rullatorn
Jag hade messat till CH för jag skulle gå dit med äggkartonger 
Fick inget svar så då gick jag till tanterna som satt där och snackade
Då plingar telefonen .. 
Så då traskar jag hem och hämtar påsen och går bort till villorna 
stannar mitt på den gatan ungefär
HON hade pratat i telefonen och inte hört mobilen
Men nu var jag  där

Träffade hennes kisse .. en 9-årig Ragdoll
Så pratsam är hon .. men namnet är borta
Matte tycker jag ska ha en större korg ..  men det tycker inte jag sa kissen och somnade  
OCH den soprundan i går blev två timmar .. men så trevligt det var
NU är vägjobbarna framme vid min gata  ..
Just då när jag kom mot hemmet var det fikapaus

SÅ blev det fredag
Frukost och korsord som vanligt
Tog några närbilder på balkongblommorna
så vid 13,30 plingar det i telefonen igen .. vem nu .. visste att CH var i Stockholm
DET var min dotter som ville att jag skulle komma ner på parkeringen
Jag skulle få någonting av henne
DÅ satt denna pippi där  i gräset
Jag fick vänta några minuter
Då kom denna och parkerade på en stolpe
Så kom dotter och måg
Dom hade handlat på Coop Extra som har denna dryck 
Men ville hem fort med all maten


                                                           Jag får en påse med detta i
Jag dricker rödbetsdryck varje dag
Men köper en annan sort på LIFE hälsokost
DENNA finns bara på Coop extra och dit kommer inte jag utan bil 
OCH vi hade pratat om denna .. så nu fick jag en flaska och testa 
Men tycker bättre om den från Life 
Billigare ja det är frågan .. så i glas och står   7 daga i öppnade flaska men slut på två
DEN andra räcker längre och späder till två liter  .. 
så den är bättre och står 20 dagar i öppnad flaska 
MEN .. SMAKEN ÄR SOM BAKEN DELAD .. sägs det
Men aldrig fel att prova olika  
NU lite Prinsess-födelsedags-firande på kanal 1 
HEJ SVEJS för i kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar