torsdag 27 juli 2017

Torsdag 27 juli

Blev inte som det var tänk
Vännen har varit här några dagar och skulle stanna några dagar till
MEN det blev ändrade planer
Han var till Doktorn  har i stan  .. annars går han  i Norrköping
ÅTERKOLL för diabetesen  .. visade en knöl på halsen
OCH det var inte att leka med .. så det blev en massa kollande 
och Doktorn här ringde doktorn i Norrköping
Så han fick åka dit i dag på ytterligare koll
HAN har visat knölen där förut .. men nu blev det andra bullar
SÅ dagens utflykt blev inställd   .. ja ja men hälsan går först
DÄR far han iväg

Var vaken en stund  vid 04,45  .. koll ut .. SN var på g
Så in  och där var den  .. tältning  på g i dag .. ha ha
lägger den på min fotpall .. och så läser vännen den före mig .. han vaknade lite före mig
Jag kommer upp .. går som vanligt ut och tar dagens väderbild
OCH NU när min egen kamera är åter är det så roligt att fota 
Men det var lika roligt med lånekameran
Det var 27 grader på solsidan en stund och 18 på skuggsidan
SÅ SKÖNT
Då startade jag upp datorn i dag  .. fin bild
Så ut i köket och fixa frukost  .. och så kan man göra när en blomma av tyngden viker sig
                                       Så en stund efter frukosten går vännen ut till bilen
Men måste komma upp med parkeringskortet  innan han får fara iväg
Kan ju behöva det om jag får annat besök
DAGENS Pelargon  1
Dagens pelargon 2   två skott från den första + en till röd
 10 st  = 5 + 5
Så denna som kanske står lite mörkt .. men nu är den på g 
 
                     Så lilla minin  i köket som jag fick av PATRICIA för några år sedan
                                                 lite är den men blommar varje år 


 Vännen och jag tog en kvällspromenad i tisdags 
två skator som hittat nåt att leka med
Så hämtade jag ut  en ny kamera och tur hade jag 
Dubbla batterier och snoddar .. batterierna är ju toppen  att ha två
 tror det var nåt felstopp i kartongen .. men bra för mig
Våran runda vi gick i tisdags
OCH rönnarna börjar få sin röda färg .. en del är lite mera orangea 
Lite suddig bild
FINT hos Karin i går .. jag var där och vännen var till Vårdcentralen
Fika och sedan cykeltur hemåt
Lasse hade lekt lite  .. det blev tofflor av  formarna 
Jag tog svängen förbi ANNA LIND,s plats .. så fint där i år också
Hem kom jag utan att få regn på mig .. men  hotfull var himlen
Kom inget regn alls på hela dagen
Det var det jag har i handen som var ett av orsakerna till stadsturen
Så blev det pannkaka till mat
Och jag fotade av lilla GUNILLA.s  underfundiga lilla fruntimret i en tidning hos KARIN
Så en snabbvisit till SNACKBÄNKEN  .. jo då Sixten o matte var där och flera andra
VILLE kolla om matte gillade presenten .. JO det var toppen  .. ett nummer större
än det andra som hon hade
OCH  SIXTEN låg förnöjt nedanför bänken i skuggan .. för se 
HAN gillar inte solen .. men klart .. med hans tjocka päls så blir det nog varmt
Så lite surr under balkongen  .. det var klippning på g
HEJ SVEJS för i dag
           Det kanske finns en ledsen hund nånstans  .. den låg på trottoaren på min hemväg
 
     HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar