söndag 16 juli 2017

Söndag 16 juli

I morgon fyller ett av mina 3 barnbarn 26 år
Åren dom går
 Varit ute lite var dag 
Tänk vad lite YRSEL kan ändra på
Förut gick jag inte ut så ofta 
NU vill jag ut en stund varje dag
Frukosten börjar dagens göromål .. den får jag ju fixa själv
Beror på när jag vaknar .. så blir det ofta lite data innan den blir till
Sedan lite mer data .. så bloggen eller så blir den senare
Ibland går jag ut runt lunchtiden  .. då är ofta tanterna vid snackbänken

Så blev det i fredags .. men gick därifrån snabbt .. för hade glömt ta på
Hörapparaterna .. kom på det i trappen men hade ingen lust då att vända 
Men gick därifrån för det var en  "ny" dam där 
och hon var lite för snofsig i min smak .. och pratade hela tiden
Och det blev ju ingen motion med att sitta där
Så denna Jasmin  gick jag förbi på min lilla runda då
Närbild
När jag kom åter var denna mås utanför en port lite före min från framsidan
Så blev det lördag med fint väder detta vid 07.30
Lite senare är jag på balkongen en stund och fotar lite där
Tog skott förrförra året  på den rosa pelargonen .. nu blommar det skottet som bara den
PÅ em gick jag till Gruvvägen och tog kort på en av krukorna utanför infarten till mitt hus


 När vi fikat och jag fått hjälp med en mapp jag hämtat hem men inte fått ordning på
Så gick vi ut och kissen Lynx fick följa med ut en stund
och åt lite gräs
Tittade upp på antennen fullt med KAJOR men dom hann flyga innan jag zoomat
in  kameran .. men då kom det ett gäng från ett av grannhusen
Lynx åt sitt gräs och bara var där medans matte och jag pratade en stund till innan jag gick

                  utanför en annan villa var det massor av dessa lavendel eller vad det nu är

                                    Nästan hemma denna buske av GRÅBO där i vägkanten


HEMMA en mås på väg in genom porten .. han fick vända för ingen öppnade
                                            Så han vände och gick en bit .. sedan flög den
 
                                                          Katten Lynx är så pratsam
 
Så blev det söndag  .. datorn just uppstartad  .. fin bild
                                                                  07,56 på framsidan
                                       Innergården  .. månen var framme denna morgon



I går kväll hörde jag nåt konstigt ljud .. 
när jag var ute för sista kollen vid 11-tiden på balkongen 
DET lät som någon körde rally med en traktor  på nån parkering en bit bort
MEN det kom närmare och närmare .. vad tusan vad det
DET blev bara nåt suddigt


 Det var en militärhelikopter .. det var ju mörkt ute men anade en sån här
OJ vad den lät och blinkade där i den sena natten
 Hämtade bilden på nätet
 JA det var det för i dag
CH och jag ska åka en sväng med hennes bil om nån timme eller så
HEJ SVEJS för denna söndags förmiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar