måndag 3 juli 2017

Måndag 3 juli

JA då har det åter gått en helg
Fredags var jag på stan 
i lördags fotade lite från balkongen och slöade
Vädret var bra
En ekorre såg jag vid häcken nedanför balkongen på andra sidan gångvägen
HAN for lite hit o dit ..  så satt han vid min cykel en stund
For iväg över den grusade gångvägen
Stannade till en kort stund vid nästa häck
 SÅ igenom den häcken och iväg över en lite sittglänta där
NU blev avståndet helt fel för min kamera
SOV delvis bort lördagen
Trött efter stadsturen dagen innan
Så blev det söndag med fint väder men blåsigt
Vad ska jag göra 
JAG skulle i alla fall posta ett paket med kattmöss 
 Så ser dom ut lite av alla ser man  .. men glömde fota alla
på plan yta .. men vadå .. dom försvinner ju till nån katt så småningom
Så då har jag glömt hur dom såg ut
OCH det kommer att bli många nya med trevliga färger
Så dagens pelargon
JA hur ska jag göra
Ska jag cykla till CITY GROSS också när jag varit till ICA och postat
FÅR fundera en stund .. eller jag gjorde det då 
Jag tar soprundan först   .. sedan går jag in på innergården och hämtar cykeln
DÅ var jag nästan på väg
 
 JO efter Ica så trampar jag iväg.. skönt ute men blåsigt
Så det gällde  att hålla tungan rätt i munnen när vindpustarna kom
PÅ väg är jag nu OKQ8 ligger bakom buskarna  
och man anar bron över motorvägen där borta
 VÄLDIGT mycket klöver som blommar nu
JUST innan bron stannar jag och fotar dessa gula .. kärringtand 
Men oj .. slagsida i blåste  .. då gick jag en bit 
FÖR oj vad det tog i
MOT Stockholm
 MOT Norrköping
DIT bort ska jag och  över hela parkering till CITY GROSS
 Kollar bortåt .. när jag kom ut och var färdighanlat
VATTENTORNET som ligger en bit från där jag bor .. zoomade in det
 Färdighandlat oj vad det blåser
STOD utanför en stund .. packade cykeln 
Plastpåsen på styret .. ville helst inte ha den där .. men bröd i 2 x 10 brödbullar
KUNDE inte knöla ner dom i cykelkorgen
SÅ jag får väl gå  en hel del .. och det blev det för blåstens skull oj oj oj
Cyklade över parkeringen .. så gick jag över gatan där så jag kom på rätt sida
FÖRRESTEN är bara cykelbana på en sida 
DÅ ser jag ICA på andra sidan motorvägen .. där jag postade paket för en stund sedan
 JAG cyklar eller går  varvar lite i blåsten 
NU framme vid OKQ8 som ligger lite en bit in från vägen
BLÅELD är det där .. och busstopp vinns det där också 
MIN cykelväg fram och åter .. den är 2,2 km så det blev nästan en ½ mil 
innan jag var hemma ..
HEMMA .. det blev lite av varje ..s kulle ha glaskulor och lite grönt 
Men som alltid handlar jag lite mer än jag ska
Men allt var sånt jag behövde
DEN här var ny .. och jag hade ingefära och citron hemma som jag skulle koka dryck av
KANSKE slipper koka egen om denna är god
lite annat i denna  .. äpplen också 
Den jag gjorde senare på kvällen  är det lite honung i 
Den får jag späda ut lite .. för den var  stark ingefärssmak på 
Men det står så i artikeln som var i ÅRET RUNT
Fina köksrullar köpte jag
OCH vilar lite mitt på Bron över motorvägen på hemresan
Oj vad det tog ibland

Lagt kulorna i ett plasttråg för att se bättre
OCH nu fyllt på lite mera  .. saknades lite
MITT drickplats för fjärilar och andra småkryp
TREDJE året jag ordnar det på balkongen
Men ändrar det varje år .. men nu ska det få vara så här
HITTADE grodorna på Blomsterlandet
HEJ SVEJS från en lite trötter i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar