torsdag 20 juli 2017

Lite katter

Sixten o Lynx  + lite annat
HEJSAN det har varit lite degigt några dagar
I går var jag bort till villaområdet där Lynx,s bor
Dagen började med en skuggbild

Så lite degande fram till 14,00 .. såg doktorn kan komma
SEDAN gick jag ut .. och mötte denna mås
INGEN var vid snackbänken då så jag gick till Lynx,s matte
Men inget svar först när jag messade
så jag gick en sväng runt vid skogsbacken vid skolan
 Oj trögt uppför
Fint där vid LÅNGBERGET .. SKOLAN heter så
eller Långbergsskolan för den ligger på en  långsträckt skogsdunge och berg
SKOLA i bakgrunden  stammar och stenar
En fluga på ett  nät för hennes altandörr
NÄR jag nästan var förbi hela skolområdet  .. plingar telefonen
VÄND om ..  Så då vände jag och det blev fika och snack en lååååååååååång stund
SEDAN blev det hundpromenad
En av två hundar
Lynx var vääääääääääldigt pratsam och kelig med mig i dag
Innan promenaden för efter den så gick jag hem .. och extramatte gick en sväng till
SÅ blev det kväll med tv och allt som tillhör en ensam tv-kväll
Fin kvällsbild blev det
                                              Så dags för frukost för nu är det torsdag
MEN varför blir vissa ägg så där .. gulan ligger liksom i botten av ägget
DETTA är sprättägg från en privat person .. bruna ägg är det
MEN goda  och bra färg
Stod på balkongen en stund och bara degade  i den sköna värmen men ingen sol så dags
MEN vad var det som rörde sig där borta
EN  drönare eller en  radiostyrd helikopter
Den var där en bra stund innan den landade mellan några träd och hustaket 
Vad jag förstår så måste personen som körde den vara på parkeringen vid sophuset
Men som sagt den försvann efter en stund
Så degade jag hela förmiddagen och gick ut vid 2-tiden
SIXTEN låg fint när jag kom fram till  snackbänken
Matte löste korsord .. för hon var ensam där
                                                         Sixten i olika positioner
Ligger fint .. spanar  .. och spanar och så bara är han
Efter en stund gick jag hem .. det var lite blåsigt där  i  dag
SÅ  jag gick bara dit och sedan hem .. men en timme blev det ute
I den friska lite  blåsiga luften
                 Lynx,s och matte grattade mig i dag på Margareta-dagen med denna fina bild
 

HEJ svejs för i dag

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar