måndag 10 juli 2017

HEJ IGEN

Åter på bloggen
NU är datorn som den ska igen
Felet fixades på några få minuter +
Lite prat om vad som hade hänt och så omstart och så tog han bort 
ett ANTIVIRUS som inte behövdes 
Vad felet berodde på   kunde han inte svara säkert på
Men skärmen var helt svart
LITE kort inlägg i kväll
I går var Christina och jag på en marknad några mil i från NYKÖPING 
STENDÖRREN .. där finns ett naturrum 
och fina klippor vid havet
Slåtter på gammalt vid
Vina tovade små tavlor och figurer
VY utöver vattnet
NOSTALGI  på hög nivå .. jag har ju bott på landet i min ungdom
Efter marknaden åkte vi till Frälsningsarméns sommarhem  som också ligger vid havet
 DÄR fikade vi
NÅGRA som metade och på andra sidan vattnet ser man höghusen vid
ROSVALLAS idrottsplats  .. en liten bit därifrån

Blomman för dagen .. men denna vilda heter inte så
KOMMER inte på namnet
I lördags blockade jag lite blommor på en liten promenad
nästan hemma stötte jag på SIXTEN och hans matte
LAde dom på marken medans vi pratade .. då blev han nyfiken
DEN vill jag smaka på .. nu hade jag lagt dom på bänken
Ännu mer intressant blev det då
I dag en snabbvisit på stan och klippte mig
DÅ var jag en snabb sväng till Karin
Men det blev ju fika så jag bläddrade i en tidning
OCH hittade denna historia
På väg ner på stan .. där tar dom bort den gamla asfalten
När jag kom hem höll dom fortfarande på .. men inget kort på det
 ÅT lite mat och sedan sov jag två timmar
NU är klockan snart 22,00 så jag lägger av
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar