onsdag 12 juli 2017

Molnig dag med sol

HEJSAN denna onsdag
JA då är lugnet återställt  efter datastoppet
MEN det är ju sommar med en del äventyr
I söndags Stendörren  
I måndags stadstur med klippning
Cyklade mot stan  vägarbete
Byter ut asfalten i hela området
Så trafikstopp på stan .. filminspelning.. fick väl vänta en kvart .. helt ok
Så fika hos Karin och tog Å-promenaden hem
DÄR vid villorna var denna ros över  nästan hela trottoaren
BLÄ för villaägare som inte ansar sina häckar
SÅ blev det TISDAG
Jag var till ICA
HANDLADE dessa koppar .. i dag blev det frukostfika i en 
Så häromdagen  var det en filmsnutt på FB eller EXP.
DÄR BENGT ALSTERLIND visade  hur man delar en melon och slipper kladd när man äter
FRÅN tiden då han ledde HAJK
Så smidigt det var att äta bitarna så där
NÄR jag gick till Ica satt det två killar där på bänken och rökte och drack ur en flaska
NÄR jag kommer förbi på hemvägen ligger en flaska på andra sidan vägen ½-tom
En påse ligger bakom bänken och  en ½-äten muffins kvar på bänken
OCH DET finns en PAPPERSKORG  vid sidan av bänken 
BARA varit att sträcka ut ena armen
DÅ BLIR JAG SUR
 varför gör folk så där
Så på kvällen vid fyratiden åkte CH och jag till RUSTA sedan till 
JOGERSÖ
DET var  BAKLUCKELOPPIS där och det är det hela sommaren varje tisdag
JAG har ju bott på campingen som är där innan denna stora plan där loppisen var

MEN ALDRIG aldrig sett så mycket bilar .. först utmed vägen .. där
DÄR får man inte parkera men folket gör det ändå .. på ena sidan

 
SÅ kommer vi ner på planen där
OJ OJ OJ säger jag bara  så mycket loppisstånd
DET var nästintill fullt.. hade nog inte fått plats så många bilar till där
Men vädret var ju också kanonvarmt
NÄSTAN för varmt för både mig och CH
NÄR jag kom hem vid 7-tiden var det 46 grader på balkongen
Så  hälsade vi på en bekant på campingen också
VI var lite fräcka och hade parkerat våran bil där
ANNARS hade vi fått gått en kilometer minst eller mer
 för att komma fram
 
JUST då först var dom inte där .. men ett visitkort på rutan talade om vilka vi var
SÅ bra det blev .. så träffade vi herrn i "huset"  vid loppisen
Så lilla vovven kände igen mig .. trots hög ålder och blivit döv
Men lika go ändå
VI gick en sväng runt på campingen och jag hälsade på några av mina vänner från förr
Här receptionen från  baksidan 
Så vände jag mig om och tog kort på två av stugorna man kan hyra
ALLT var fullt  .. tror det var nästan knökfullt på hela området
JAG som bott på landet i min ungdom hade faktiskt använt ett OK
Kul att se det och många andra gamla ting
Måsungarna växer på sig .. på innergården när jag var på väg till ICA i går
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar