fredag 22 september 2017

Fredag 2017-09-22

HEJSAN alla bloggare
Trist väder i dag .. mulet .. regnar .. blåser .. 13 grader
JA ha .. vad är det som händer
BARA det vanliga  .. men i går var jag på stan
FIKA hos Karin o Lasse  .. firade Karin en vecka sent  
för när den rätta dagen var då var jag förkyld
och utsätta två 88-åriga personer för risk att bli sjuka det ville jag inte
Samtidigt så firade jag deras granne min NAMNE
så efter en stund gick jag över gården in till henne
DÄR blev det trevligt snack
En fin blomma fick Karin 
OCH även min namne fick en lika fin
Fick tips av Karin om denna salladen 
God och står sig bra i kylen
2 små huvuden är det i en påse
När jag går från Karin  så var denna fint dekorerade bil utanför
DET var Sonen som hälsade på
Inne hos Namne var det hunden  Happy som mötte mig
Allt trevligt har ett slut 
Så jag går mot bussen .. en bit utmed gatan .. 
Rönnarna är röda och fina nu


Vädret var kanonbra i går

Snart hemma 

Stoppade några kattmöss i går  .. dom vita nyvirkade 
Vill ha 10 i varje burk  .. mera lätträknat då
i lagerlådan ligger det 40 st nu 
och på bordet finns det 7 som är virkade senaste dagarna
Så det hinner nog bli 200 innan det är december
Hos Karin fotade jag av Gunillas trevliga Lilla fruntimmer
Så en liten historia  .. ur barnamun
JAG vet att många HATAR SPINDLAR
men måste ändå få fisa denna OVANLIGA sort
en GETINGSPINDEL
som barnen på  förskolan Malmbrygshagen hittade
men denna är från nätet då bilden i tidningen inte var så bra
MEN JAG HATAR ORMAR 
så vi är alla olika på vad vi gillar eller inte gillar
HA EN BRA FREDAG  och
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar