måndag 25 september 2017

Kolonibilder + Skavsta

HEJSAN alla vänner
I går blev det åter en tur för att hjälpa vännen
Jag hämtade mat på Anna,s  .. det blev dillkött i går .. gott
Ska till vännen i dag också
 I går så trodde jag min fd granne var vid kolonin som vännen  bor granne med
MEN det var inte hon .. men jag fick komma in ändå och fotade många blommor
Utanför Anna,s först
Oj så sugen jag blev att plocka  .. men inte mina
Så många fina växter som blommar nu
Men fråga mig inte vad alla heter
Bara så vackert är det överallt
Den är ju bara sååååååååå fin
Och detta gräs .. så stort  .. en bra bit  bakom går järnvägen förbi
SOLROSORNA är väldigt  STORA i år och höga
DENNA  klöver av nåt slag växte genom en låda som var där
Vädret var toppenfint i går  .. ser ut att bli en bra dag i dag också
Vännens hus .. han bor i bort-kanten
Så blev det en sväng till SKAVSTA museet 
Vännen ville testa om han kunde köra bilen  .. satt i den en stund i garaget innan vi for iväg
En vecka sedan han opererade  bort en bit i magen
OCH bältet kom under såret .. så det gick bra
 Innan vi kom dit så blev det ett litet stopp  .. när vi nästan var där
Backning pågick
Framme .. svampar fanns det där under en björk
Stort plan 
Jag sa när vi kom dit när jag fotade det stora planet att jag var lite fototokig
SÅ jag fick en egen Guidad tur i det stora museet som ligger i ett annat hus 
EN katapultstol är detta
Vännen satt och vilade då .. för han hade sett allt förut
HÄR visar han mig den största av alla kameror 
Många fanns det .. detta är bara en del
En monter med alla plan som varit  vid  F 11
Den gamla flygflotiljen
Så utanför var det ett riktigt plan som jag fick zooma in för att se så bra som det gick
Tror det är påstigning 
Efter hemkomsten fikade vännen och jag innan jag cyklade hemåt
Då utanför FK såg jag dessa svampar
Så tog jag en av gatorna mot hemmet och hamnade utanför FOLKETS PARK
där finns ett träd med GRÅPÄRON .. tog några
och ser en fjäril som fladdrar men se den ville inte visa sin fina sida BAKSIDAN
 ser jag .. att dom sög nektar det visste jag men att dom åt halvruttna päron var nytt för mig
Men kom jag för när stack den .. och då hann jag inte med att fota
FINA päron högt uppe i trädet
OCH svampar när jag nästan var hemma
OTROLIGT vad mycket svamp jag sett i år
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar