tisdag 12 september 2017

Tisdag i dag

SOL och mycket moln
 Dagens väder vid 9-tiden  .. blåsigt 15 grader
NU ett par timmar senare   är det 19 grader på solsidan
 I söndags var CH och jag på en smakrunda 
och så till ett loppis .. där köpte jag vindan .. så nu ska jag linda upp en del härvor som jag har
I går var jag uppe hos en granne  .. jag har bott i huset i 4 år hon drygt 30
vi har setts några gånger utanför och pratade med varandra en gång
innan bara hejat och sagt några få ord
NU var jag där i går .. och fick en kasse med blandade garner till mina KATTMÖSS
NU är dessa sorterade i en mindre back
OCH den rosavita grisen kom till  i går  framemot kvällen
DET blev bara en för det var allt av det garnet som fanns
Senare på kvällen virkade jag dessa tre
VI var ju på den där SMAKRUNDAN i söndags
SÅG hur dom klippte får här är en del klara
VI var vid ÄNDEBOL som ligger på Katrineholmsvägen några mil från Nyköping
Där är han igång med ett får
Vi fikade
Kollade runt

                                                    Tomater är dom kända för
Det fanns alla möjliga sorter
Gula .. röda .. orangea .. melerade .. små  .. stora
Så träffade vi bekanta  ... så det blev lite snack
OCH hundklapp av några
Söta små  vovvar
HUMLE utanför 
Fin soffa
Så var det dags att åka vidare  .. såg denna på vägen dit .. men fotade den
på hemvägen  .. passade bättre då
Svampar såg vi både här och där
FICK stanna för att få bra kort
Lite väderbild
Så kom vi fram till LILLA DÄMBOL loppisisen där
JAG känner mannen som har det .. för när jag skulle flytta för några år sedan köpte han en massa saker som jag rensade ut då  .. det började med en annons om en radio
SÅ det ena gav det andra  .. så därför vill jag åka och hälsa på där ibland
BÅDE CH och jag köpte lite saker 
DEN där garn-vindan  .. och en vas som jag ska ha till min andra  orkidé
UTANFÖR innan vi for därifrån
Så åkte vi fram till en trädgård  .. som stängde just som vi kom
Men detta träd såg vi på vägen dit.. det var bara en   kort boi så det var väl ok
Vi  ville kolla men se det blev inget där
Men träd och så en buss-skylt .. mitt i då kan man beskära  en bild
Så på hemvägen  .. åkte vi till ÅKERÖ säteri .. där i en  skogsbacke var det en massa kor
Men fått nåt skräp på linsen
Eller var det solen  .. strunt samma kossan är fin  nej kvigor är det
Fin allé
Även på den vägen blev det fotostopp
Svampar gillar jag att fota
Åkerö  ligger på en ö .. hörs ju på namnet
vi vände vid lagårdsbacken .. eller vad det var ..  virkesupplag var det där
men fotade inte allt .. slottet såg vi på håll .. vi hände att det var fel att åka dit bort så vi vände
 på vägen åter så fotade jag detta  .. sjön .. men namnet  .. 
kan väl kolla Kartan .. men ingen lust nu 
och detta träd
Hemvägen över vattnet
Det fanns en vägtrumma  .. 
så fiskarna och fåglarna kunde simma från ena till den andra sidan
Så fint det är där och vädret var toppen hela dagen
MEN hörde  och såg en bild från Ändebol  .. när vi var hemma 
ATT regnet kom när dom hade stängt och att  det hade varit en bra SMAKRUNDA
så då fick regnet komma
VI kom hem efter 4 timmar drygt utan en droppe på oss
EN TOPPENDAG hade det varit
OCH min tomatskål blev full men nyköpta tomater

 OCH vasen blev diskad .. den som ska vara till min andra orkidé
MEN svårt att se hur den ser ut  här .. men lite bubblig är den och fin
HEJ SVEJS  
MÅNEN var uppe tidigt i morse 
HEJ DÅ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar