torsdag 21 september 2017

Oj vad tiden går

OCH hösten är här

NU har jag blockat in mina balkongblommor
MEN först
Ett mörkt badrum 
 för i går morse sa det  bling i lampan så blev det svart
OCK kissa kunde jag göra men sedan
fick jag fixa felet
Fram med pallen och byta lampa
 det var väl ok  .. bara fel sort .. så jag ska köpa en klar .. så ljuset blir en aning bättre
MEN i mörkret drog jag ner duschdrapperiet
Det fixade jag upp innan pallen åkte åter till grovköket
och lampan och spegeln fick sin rengöring också  .. när jag var där uppe  

Så skulle jag ha tagit in pelargonerna i flera dagar
JAG är ju inte uppe och ser  hur kallt det är tidigt
men fick veta det av CH  .. 4 grader hade det varit
SÅ i går kväll kom dom in
DEN fick sin vanliga plats i rumsfönstret
och den får vara där tills vidare
Katten flyttade jag lite
  Där är alla blommorna nu  .. i grovköket
Blommar än gör en del och mycket knoppar finns det
OCH där är dom andra Skövdepelargonen till vänster
JAG kallar den det ..  för er som inte redan vet att jag ärvde den efter min mamma som bodde 
i Skövde  .. hon gick bort  för 3 år sedan
Så fin var den i somras och dom andra också
Nästan tomt är det
Åt andra hållet finns lite kvar 
en del ska isoleras andra kastar jag

den ska in och rengöras och komma ut nästa år igen
mina småkryps vattenbad och att dricka där
och kryp fanns det som lagt ägg i insäktshotellet
Även i det stora finns det ägg .. där någon lagt sin avkomma
Höst utanför köksfönstret
MED det säger jag HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar