måndag 18 september 2017

Måndag 2017-09-18

HEJSAN alla bloggvänner
Varit lite seg en hel del dagar   
MEN 
 I 
GÅR
blev det en trevlig utflykt till 
NYNÄS  Slott
DÄR finns det allt  att se
och i går var det höstmarknad
OCH oj vad olika  "knallar" det var där
Garn .. stickat ..  tavlor ..  mat av alla de slag
Muggar   små tavlor med  citat   mm  ..och så kunde man fika eller äta där
Lång kö till fikat   .. så då gick vi till Slottets gamla kök 
där kokades det .. ja just var var det .. chutney tror jag det var
Så ner en bit i trädgården där det såldes olika grönsaker
Så en loppis utanför  där köpte jag tre små  fack att ha småsaker i
För ovanlighetens skull fotade jag inte så mycket som jag brukar
Så en o annan regnskur kom det  .. men den värsta av skurar kom när vi var hemma
Hoppsan  .. dom stod  utanför grannens dörr när jag skulle gå ut till bilen 
CH körde som vanligt
Framme vid NYNÄS  .. så mycket bilar var det så vi parkerade  på baksidan av 
orangeriet .. då ser vi dessa  hö-härsor 
så gick vi runt lite innan vi gick upp  till alla knallarna .. vi kom ju liksom bakvägen
Stilla flyter ån .. men oj vad alger det var .. skulle kolla huset där borta
Var en smedja förr sa CH men nu var det ingenting där
UNDRAR vad det är för en skalbagge .. den kröp där på vägen
LETAT lite här o där .. men hittar inte vad det kan vara


En stockros .. dom är ju så fina
OJ oj vad små svampar det var där

Ännu mera svampar  .. det såg ut som det var svampar  där det vuxit träd förut
såg det på flera håll   .. stubbar och svampar
Denna fina häst travade fram och åter med  en hel del folk  .. många barn 
Inne vid slottets gamla kök  .. där fanns det prylar
Symaskin
Spinnrockar
Sockertoppar
Krukor av olika slag
MÅNGA FACK med  olika kryddor .. mjöl och lite annat  mm var detta
Tennsaker 
Det hade ju regnat lite  .. daggkåpa blad 
Då gick vi upp och skulle ta fika  .. och fika fick vi efter 20 minuters kö  ungefär
DOM där facken köpte jag på en loppis efter att vi fikat
OCH se dom passade som jag tänkt mig
Efter att vi gått runt på området och kollat in allt och smakat en salamikorv blev det hemdags
NU var det ännu mera bilar som var parkerade på många olika ställen 
NY var det vakter som dirigerade alla bilarna
DENNA trevliga SOLDAT var där på hemvägen nån stans
MEN den såg inte jag ..CH frågade .. nej sa jag .. då vände hon 
OCH den är fin där vid ett lite vägskäl 
OCH se   .. där var också svampar 
MERA svampar 
OCH skogen har höstfärger på en del håll
Mera svampar såg vi 
DEN lilla söta Flugsvampen var när vi stannade vid ett loppis
Högeråns loppis i Tystbergatrakten
En häxa var där
Prylar i flera olika rum och i olika hus 
Mera loppis
där köpte jag en skål som jag saknat .. så nu är satsen hel
DEN lilla  hade gått sänder vid nån gång 
Men nu är det komplett igen
20:- helt ok
NU är vi i Svärta och snart hemma
det börjar regna 
DÄR var det mest antika saker .. inte så billigt
Men så många fina saker 
NU är vi inne i NYKÖPING 
varit på ICA och handlat  .. för jag saknade lite och CH handlade också lite
MEN OJ OJ när vi kom ut från ICA 
Då var alla himlens portar öppna 
OJ oj vad det regnade
Jag hade tagit av mig jacka  .. den låg bak i bilen .. så när vi var hemma hos mig .. så krånglade jag lite så jag fick på mig den  .. innan jag klev ur bilen
Jag öppnade bakdörren och tog ett par kassar där och CH
 tog ut det ur bagaget
OJ så  blöt jag blev på den korta biten till porten
Så när jag kom in bytte jag tröjan .. för den blev  ganska våt  
borta vid ICA  .. ingen jacka på mig då
OCH jag har ju alltid mina glasögon ligger i hallen när dom inte är på

MEN nu .. när jag bytte tröjan la jag dom på byrån i sovrummet  
FÖR att få av den våta tröjan
OCH sen .. oj vad jag letade
DOM var inte där då  .. men var .. inte i badrummet heller 
Men när det blev läggdags senare så lade jag dom på rätt plats och mobilen också
Ibland kan man snurra till det ..
MEN OJ  vilken trevlig utflykt som vanligt med CH
5 timmar var vi borta  ..
Jag gick alltså till mitt och hon åkte hem till sig
NU är det MÅNDAG och jag har haft städtjejen här

HEJ svejs för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar