onsdag 27 september 2017

Hejsan svejsan 27/9 2017

Tiden den går
Jag har har hjälpt vännen  flera dagar  .. för med hans operation så har det varit svårt
att fixa vissa saker  .. stel har han varit med ett stort sår på magen
MEN han blir bättre för var dag  .. i dag var han lite trött .. tog nog för
lång promenad i går och så en maskin tvätt
MEN han  klarade sig bra ändå 
DET är att handla som är svårt .. för bära är ju inte bra
PÅ fredag ska stygnen bort  .. få se vad dom säger då
I går när jag åkte hem så blev det en sväng till Hälsokosten
EFTER det ner till STORHUSKVARN 
DÄR jobbar min dotter  .. ville kolla hennes nya kontor 
HON se ut över ån och har sett hägern ett par gånger
JAG såg den på lite närmare håll än vad hon gjorde som jobbar på våning tre
Så flaxade den till och for upp på en sten en bit upp
Spanade efter fisk .. tog några fler bilder
Men visar inte alla här  .. ganska lika
Vände på mig .. hoppsan .. borta var den då
DÄR spanade den innan den flög
Vint där vid Storhuskvarn
DÄR står en grabb och vaktar 
Han kollar på Näcken som spelar på andra sidan  ett av fallen
Hösten är härlig med alla sina fina färger
När jag kom hem så for jag förbi min port bort till den inre snackbänken
DÄR träffade jag vännen Eric en herre på 90 år
Så blev det  ONSDAG   vilodag
men se jag gick till Blomsterlandet
KOM hem med lite olika blommor och värmeljus
BÅDE dit och hem pratade jag med Sixten och hans matte
Mjau sa han där
DAGENS moln från Snackbänken
TRASKADE bort och gick förbi OK-Q8 innan jag passerade COOP FORUM
SÅ då där intill ligger BLOMSTERLANDET
Fixade det jag skulle och samma väg åter
Min gå-väg i dag
Sixten satt på bordet när jag kom åter
Så hoppade han ner i  korgen .. tror det var dags att gå hem för dom hade varit ute en 
LÅNG stund i det fina vädret  .. 15 grader och molnigt
Molnigt var det i dag
NU har det varit fint väder flera dagar
JUST det
JUST DET .. hade ju köpt dessa en dag och nu har jag monterat dom
Sladd in genom fönstret och så timer  .. Alltså går dessa på el
Köpt på Clas Ohlson 199:-

HEJ SVEJS med DAGENS SN 
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar