fredag 4 september 2020

2020-09-04 fredag

 HEJSAN .. 

I går blev det en regnig resa

Först ville jag inte följa med .. för jag hade hantverkare som kanske skulle komma

Den ena skulle ringa innan 

DEN andra kunde gå in med nyckel .. man sätter låset i ett visst läge

DET var  besiktningsmännen

SÅ OK då följde  jag med

Då var vädret skapligt ..  men vi kom inte lång innan regnet kom

Först  åker vi efter flera större lastbilar .. ja ha dom svänger också mot Katrineholm

 Men några svänger av .. ja var då ..  men denna LASTBIL med timmer

HADE vi framför oss ända till Forssjö  .. HAN skulle väl till 

brädgården som ligger där en bit in på den vägen

OCH regnade gjorde det .. hela vägen .. mera ibland och mindre andra stunder

MEN vad då ..  inte köra så fot i det vädret så vi  låg där och bara följe med liksom

Hoppsan .. en rejäl skur kom det där
Så framme i Katrineholm 
Undrar vad dessa hus symboliserar   vid infarten
Lite efter
VI åkte en sväng åt Vingåkershållet
Stopp där vid några huslängor .. köpte NAVARRA olja
till hela kroppen .. hemma hos köp kan man kalla det för
JAG har köpt den i många många år 
bra för min onda kropp  och förr låg jag i badkaret med en dl olja i vattnet
SÅ SKÖNT .. det lindrade
Enbärsolja i  och eukalyptus och sibirisk tallbarr
LENAR hela kroppen
SÅ slutade Live sälja det .. nej  sa jag .. inte bra .. så fick jag tag i det i Norrköping 
Men det fanns inte där nu
MEN här fick vi tag i det .. TOPPEN 
OCH Christina hade fixat så vi kunde handla det
SÅ till Dollarstore .. CH skulle ha en hundleksak till
KAJSA .. som inte fanns i stan här
INTE där heller
Tillbaks  genom den rondellen  fick kort på den från andra hållet
Fotat den förut .. men det blir inte bra genom bilruta i farten och regnväder
Så Dollarstore   och där fick både jag och CH med oss lite saker hem
SÅ i det området men lite in mot stan ligger ICA MAXI 
Jag far in där och köper fikabröd .. 
CH går till Arkens Zoo  .. ingen hundleksak där heller
NU åker vi till min syster
MEN oj hennes gata var ju avstängd
HUR kommer vi nu dit
  efter ett kort telefonsamtal  åker vi till baks och svänger in en gata innan
 så vi kom fram utan bekymmer
Fikat var framdukat  .. så fina muggar hon har
Kickan var nyfiken .. för CH hade lite godis till henne
 först fick hon en bit .. så vet hon att den andra biten ligger där på bordet
Upp på soffan .. var är godiset
HON kollar på bordet ..  tittar och så DÄR fick hon den andra biten 
Balkongdörren är lite på glänt och Kickan ser   nån där ute .. då hon är på
armstödet till soffan .. DET är grannen  som är ute med sin lilla valp 
SÅ gosig .. men sorten .. det är borta
Så blir det dags för hemfart .. då regnade det ännu mera än på ditvägen
OCH nu skulle vi åka en  extra sväng för vi skulle hämta 
KAJSA    som ska vara här i stan i morgon alltså i dag fredag
 Vi knallar på där i regnvädret .. stundtals  tror jag nästan vi måste stanna
men CH  rattar på utan bekymmer
Framför bilrutan  där vi stoppat för att plocka upp Kajsa
JUST då var regnet på sin bästa sida med nästan helt uppehåll
Så far vi iväg  efter ett kort snack .. oj då kommer regnet igen
Lägger ifrån mig telefonen .. kameran och tar upp 
oljeflaskan ur väskan
Sätter mig och vilar 
klockan är nästan  ½ 7  och vi åkte vid  lite före 13,00
Trevligt trots regn 
Fixar en tunnbrödsrulle med några skivor falukorv
 Ja .. den är rå .. med senap och   lite paprika
SÅ kaffe .. för trött för att orka göra nåt större 
MEN det blev bra
KOLLAR på tv lite dåsar mest ..
Lägger mig före 22 .. ovanligt så tidigt 
Messar lite till CH  och ska messa en bild  från i går senare
TAR inte allt på en gång
SK även swisha   lite pengar för olja
Men nu är det 11-fika efter dagens blogg
HA det så bra go vänner .. vädret  BLIR kanske regn i dag också
EN Kajsa-bild .. så här fint åker hon
inte ny bild 
Den tog jag en gång för ett bra tag sedan
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar