söndag 27 september 2020

2020-09-27 Söndag

 HEJSAN .. söndag

DEN började mulet och 14 grader

JA ha tråkväder tänkte jag .. då 09,45 .. sov länge i dag

NU kl, 11,05 kom solen .. skönt  18 grader på solsidan
JA ha .. vad ska ske 
Virka vidare på grisar .. några till ska det bli
innan det blir  kattmöss igen
Dessa kom till i går 
Hade varit på stan i fredags .. klippte mig 
VAR till ÄNKAN KARIN  med lite minnesbilder och pratade
Fick garner av CH på hemvägen
detta var lite trassel
Men trasslade ut det
Så fick jag lite annat garn .. så jag virkade dessa små grisar i går kväll
och några större i fredags
DOM röda .. dom andra dagarna före
Det ska bli några grisar till av det garnet
Där ligger lite som jag fick av CH
HON rensade och så tog jag med lite till grannen
 det ljusa där i plast ska hon ha
Och en massa mönster
Trevlig att ge och ta som man brukar säga
inte bara kasta
och en nästan färdigstickad tröja .. få se om grannen kan göra den klar
Halsen och sedan ska den sys ihop
Så där blir det ibland
HALVFÄRDIGT .. har haft lite sånt också
VÄLDIGT fint äppelträd på hemvägen i fredags
OCH höstfärger på några träd 
Buskar utmed ån vid bron 
Och i dom buskarna där var det massor av olika kryp
MEN svårfotade .. denna fick jag korn på
satt på räcket  där vid ån
DEN humlan var det fart på
Kaveldun nere vid åkanten
Fortfarande fina buskar utanför där vännen bodde
I huset bakom detta .. Åker den vägen från stan ibland
så jag kommer förbi ån
Där jag nyss fotat  krypet
I går tassade jag runt lite hemma 
mest regn då
Då passade det bra att virka .. då kom dom små fina röda grisarna till 
Av garn jag fick av CH
Höst utanför
Lekte lite .. Nyklippt med en ½-färdig gris
på axeln 
Många blommor på min HJÄRTAN på SNÖRE
MEN tror inte dom blir annorlunda 
UTAN dom ska  nog vara så där Ser fina ut som dom är
Så roligt att den blommar
 massor av blommor och knoppar är det
Den blommar också 
OCH nu har duvorna varit i farten på gräsmattan utanför
Flera mornar i rad har dom varit där
och även en stund då och då på dagen
Hittar lite roliga bilder ibland 
Katten är ju för rolig .. som tittar fram 
En ko som äter gräs
Den ser rolig ut .. men fotad så kroppen är bakom huvudet
MED det säger jag
HEJ SVEJS  denna söndag

HEJ Då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar