söndag 20 september 2020

2020-09-20

 TANKAR 

HEJSAN  

 jag  diktade mera förr ..  ibland kommer en dikt

men den fastnar i huvudet

I morse kom en som kom ut 

Skrev den på en molnbild 

För det kändes bra att göra det

Mina tankar denna söndagsmorgon 
Ute är det 12 grader och grått 
Nu kommer även lite regn 
I går var jag på fika hos grannen 
KOM ner .. kollade ut och kollade mina blommor i köket
MEN  så roligt ..  blomknoppar i min
HJÄRTAN på snöre
FICK ett litet skott i juni  av en bekant
NU är den så här stor  står i fönstret .. men gick inte bra att foto där
LITE roligt och trevligt i det sorgliga som varit nu ett tag 
DET ljusnar även om sorgen finns kvar
MEN den bleknar
En del bleknar mer än andra
NU är det julgrisar av olika slag på gång Dessa kom till
i går och i fredags .. så kom två till   i går kväll 
ingen bild där än 
JO det fanns ju en bild .. 
DEN var på Facebook 
Så i dag ska det bli flera
BRA sysselsättning i detta gråa väder som är i dag
HA en bra söndag
FÅ ses när jag kommer hit nästa gång
VET att det kommer hantverkare i veckan
ÄNTLIGEN 
Ska mitt kylskåp komma på rätt köl
HA EN BRA VECKA
 eller dagar .. tills  vi ses här nästa gång
HEJ SVEJS  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar