måndag 7 september 2020

2020-09-07 Måndag

 HEJSAN .. måndag i dag

Vad ska ske I dag

Först ska jag ta emot lite äpplen från en bekant 

SOM bor  på landet .. och lite plommon 

SEDAN en stadstur och hälsa på

min 91-åriga  bekant där HON som blev ensam för 3 veckor sedan
OJ vad tiden går

Söndags virkade lite .. en del i fredags .. lördagen hade jag annat  för mig

DÅ hälsade jag på  hos en bekant på ett äldreboende

FIXADE fikat för det är ju stängt överallt  för alla

BARA dom som bor där får vara där

SÅ MATSALEN är stäng för övriga

MEN fint ordnat ute med partytält mm

Parkerade cykeln där och satt en stund och väntade
Så gick runt och fotade lite
Så fint par 
FINT där också 
Fint namn 
Så när jag såg henne vid porten dukade jag fram 
SEDAN satt vi där och pratade en dryg ½-timme

FÖR då kom regnet .. VI satt kvar men flyttade in en bit i tältet

FÖR det stänkte

MEN var kom regnet ifrån .. solen sken ju 
Lite moln var det en stund
PÅ en stolskarm .. efter regnet
Så åkte jag till ICA när regnet hade gett sig efter en kort stund

Äggen .. oj då .. ett brunt .. mej gör det inget Men varför bara ett

KOM hem  och plockade in mina saker i kylen och en del andra på andra ställen
 Och där ligger det  bruna på toppen
Så blev det kväller med mera moln och en skur till

Mat  i söndags

14-fikat

FEL ordning .. morgonmolnet med solen 

Lite höstfärger börjar det bli på björkarna
Det blev en liten regnbåge efter regnet på kvällningen

DET har varit ett lustigt väder sista dagarna

Sol och fint .. så moln och fint .. och så rätt som det är 

en regnskur .. flera i söndags

I dag måndag var det dimma 10 grader .. burr

Inne bara 19  grader .. elementen inte på än 

KOLLADE på termometern .. varit nere i 7 i natt nån gång

MERA burrande

Solen värmer .. 20 på solsidan nu klockan är  nästan 12

på skuggsidan på innergården 14 grader

Så det blir jacka på när jag cyklar till stan

DET var allt för i dag .. nu HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar