torsdag 17 september 2020

2020-09-17 Torsdag

 HEJSAN .. Då har det gått en vecka igen sedan sist

Det blir ju inte alltid som man tänker sig

Söndagen .. vad gjorde jag då

DÅ lagade jag min böngryta

Böngrytan  och den var just klar

Innan  CH  kom hit på fika och hade goda blåbärsmuffins med sig

Sedan .. virkade jag och såg på tv

EN vanlig dag med andra ord

Måndag

JUST det 
Hade köpt en pärm för ett tag sedan och äntligen

tagit tag i att plocka om .. men det gick inte så bra

ryggen och jag blev osams 

OCH lite småsur var jag för Städtjejen kom tidigare än vanligt

och fel tjej .. OK det visste jag för jag får meddelande dagen innan

Messat  och frågade varför .. ja ja .. det var basen själv 

OK det ska bli bra att få träffa henne .. inte bara telefonprat

OK min tjej .. är barnledig och det var ont om folk

SÅ ok  det gick bra och jag fick säga lite vad jag tyckte

Men pärmarna .. dom låg där till kvällen

då  en blev två

SOV även bort en stund

TISDAG

Fick mess på förmiddagen så det blev till att stoppa lite möss

75 st blev det innan  allt var klart

Hade fotat och räknat hur mycket som fanns

100 stycken totalt

NU försvann 75  ..Ok vet att hon beställer då och då

så bra att det finns lite att ta av .. MEN nu är det ju 

JULMÖSSEN som är på g .. så det minskade på dom 

MEN jag hinner

SÅ mina GRISAR är på gång

Var till ICA   Apoteket och handlade bara lite mat

Köpte lite 10:-  saker

ONSDAG

Hade fixat klart alla mössen  .. packat och så blev det 

en ICA-DAG då också .. men bara posten då

hemvägen tog jag skogspromenad  och såg detta kryp

på en gångväg .. men var strunt samma den var där ute och kröp

JUST DET
JAG hade ju trasslat ut SIXTEN i går från mattes rullator

HAN hade trasslat in sig runt hjulet  inte första gången

SÅ då missade jag att ta kort på han 

FÖR det var lite extra många varv runt hjulen

Denna gången var det värre än vanligt

Kopplade loss han och bar in han så vi fick trassla i lugn och ro
MEN fick klippa av första biten på kopplet .. för lite trångt mellan hjulen och staget där

Så då var jag upp och fixade  kopplet så det blev helt igen 

när jag var till ICA dagen efter

Efter postande tog jag då min skogspromenad hemåt

Svampar
Små bergklackar .. mossiga
Så hemma i lekparken .. tog en omväg där  för jag såg posten en bit bort

MÅNGA ekollon finns det där .. massor vill jag påstå

BARA lite där

DÅ väntar jag på den slipper jag springa ner och hämta den sedan

Inget till mig 

Så fixade jag mat .. tunnbröd med

Potatissallad .. skinka och inlagd gurka 

M U M S

Så en sovstund  också mellan virkandet

DOM virkat under veckan som gått
DOM kom till i går kväll

TORSDAG

08,40 .. skulle fota molnen som jag gör varje morgon

JUST då var det väder på tv och fotade .. det blev ju bra

OCH sol är det i dag

MEN buuuuuuurr bara 8 + då NYSS uppstigen

LITE bättre på solsidan då .. 14 grader

nu 13 på solsidan och 10 på skuggsidan 

SOLEN har flyttat sig bakom trädet  så då ändrar sig temperaturen

Solen eller dagens väder  i morse

FICK börja dagen med att byta lampa vid skrivbordet

Vad har jag köpt .. ett bra tag sedan

Men den fungerade bra

FIN himmel i går kväll efter  mycket grå himmel och sol om vartannat

DÅ säger jag HEJ SVEJS
TOG några kort på Sixten inne i går när jag fixade hans koppel
SOM vi var tvungna att klippa av en bit på
NÄR han hade trasslat in sig
MEN nu är det ok .. 
HEJ DÅ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar