onsdag 2 september 2020

2020-09-02 NY månad

 HEJSAN .. ny månad har det blivit

JA september har anlänt 

Det här är en av mina bilder från min söndagspromenad 

den blev 48 minuter lång

MIN gångväg

Skulle ta badet-rundan .. den tar runt ½-timmen

Men så fick jag för mig att gå  liten annan väg .. variation skadar inte

SÅ jag går över parkeringen istället för höger utanför dörren

Så där börjar jag .. efter  jag gått över parkeringen
VILKET håll .. det blir höger .. av nån anledning passar det bäst
HAR tagit några väderbilder .. men det blir så många kort här med alla dom 

DETTA blev ju lite roligt .. TVÅ skator hoppar runt  på badets parkering .. den lilla

 men dom blir lite rädda för mig så det blev inget bad för dom

NÄR jag kommer hem ser jag ett bilnummer uppochner i vattenpölen som speglar sig

MEN gömmer det .. men blir lite full i skratt  när jag ser det .. MAN anar bilen i överkanten

GÅR över gräsmattan där utmed gatan och förbi en busskur .. ser

NÅGRA häxringar i gräset och en fin mossig sten

OCH så kommer jag fram på min vanliga gångväg

NU har förskolebygget blivit grönt där uppe på kullen

Så går förbi badet .. lekparken ligger utanför men ändå så folk kan gå dit både 

utifrån gångvägen och även inifrån badet 

Gäddan ser lite sliten ut

Så detta murkna träd där utanför på den lilla kullen där 

Undra hur länge det  får vara kvar innan det sågas ner

Fortsätter framåt .. tänker svänga där jag brukar men ångrar mig

NÄR jag kommer fram till kurvan .. min vilobänk där borta var upptagen

MEN hör barnen vid skateparken .. så då går jag rakt över nästa kulle

Full fart på barnen där  intill  kyrkans parkeringen  

MAN ser kyrkan i bakkanten av bilden

FIN park för barnen att åka i .. varit där förut men då var det ingen som åkte

SÅ går jag ner på SOLBERGAVÄGEN

Massor av fet-blads-växter där 

Tar flera bilder

Det har väl sprängts här en gång i tiden  för annars skulle det inte vara 

så där i trappform .. kan jag tro 

Så lilla jag i ny kostym .. med höstlöv

Kollar in några bilder .. jo det är ok 

MEN myrorna dom syntes dålig  .. filmade .. men kan inte visa dom här

MEN oj vilken fart det var där

Så ska jag gå ner på Leningsväg men svänger av en tvärsöver-s-väg

Mellan  Kyrkan och en äldre villa som är där

Kyrkan från baksidan
Den gick på tok för sakta för att jag skulle vilja ha sällskap av den

Kommer fram till slutet på den  lilla vägen där
träffade denna fula gubbe .. som inte alls var pratsam 
HELT oförarglig var han
Går utmed en skogsbacke där .. mellan Badet och stora vägen
NU har ljungen kommit och den är ju så fin
SÅ en massa andra små fula blommor finns det i dikesrenen 
DET lyser upp  fint när man går sin stilla promenad en solig söndag
Så nyponbuskar .. SÅ fina bara jag slipper äta bären 
Ryser i hela kroppen vid den tanken
Så slingrar sig  Blomman för dagen där
MEN den vilda heter nåt annat 
MÅNGA fina buskar finns det där intill en gångtunnel upp till
Villaområdet där jag bodde en gång i tiden
 i mitten på 70-talet .. jag var med att inreda det huset .. då det var nytt
Men det blev   väl 5 år innan jag skilde mig
DET blev inte som jag tänkt mig 
DET var då det
FINT område är det
NU har jag traskat på lite utmed den stora bilvägen 
men på gångvägen förstås
DÄR borta är OK.macken där jag jobbade när jag bodde i området och 
en del år till 17 år var jag kassabiträde där
Vädret har mulnat på lite mera nu än förut 
NU i korsningen .. höger eller vänster .. nej lite mera rakt fram en bit
Snett mot macken på ett elskåp låg denna lilla fina sko
Fortsätter till nästa sväng in på
Brandkärrsvägen  och kollar
Har ju gått Brandkärrsvägen .. men den går in i en sväng där
INGA tanter vid snackbänken
Så viker av mellan HSB-HUSEN
DÄR pionerna blommar fint på våren försommaren 
 där är det kärleksört nu
Så går jag min  väg hemåt sista biten .. samma väg som när jag kommer 
från Ica   
DÄR är denna fina sten .. inifrån är det björkar i vägen
Så då ser jag den inte
Satt en stund utanför på en av bänkarna  innan jag gick in
TAR kort upp mot min balkong
 Så går jag bort till blomlådan  mitt för där Kissen bor
Röda dahlior  och vita finns det och en del andra växter
Fint är det
Kommer in .. tar kort från balkongen
Kan nästan säga
JAG hade i alla fall tur med vädret
OCH det hade jag .. men var inne med god marginal innan regnet kom på kvällen
VAR inne KVART över TRE
Så blev det söndagskväll med  fin kvällshimmel 
Men kort tid innan det försvann
Dessa virkade jag  i  söndags ,  måndags och  tisdag 
 och dessa två blev också till i går kväll .. tisdag
Dålig bild på skatan som hittat nåt i går kväll
Så kom det regn även i går kväll .. tisdag
Men det blev lite  konstigt sken en stund innan regnet

HA det så bra för nu är ryggen trött efter denna långa blogg
Blir lite irriterad  för att texten kommer till vänster när den ska vara centrerad 
ORKAR inte  ändra alla  
HEJ SVEJS
Mossigt träd utanför badet men inom deras område 
HEJ då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar