lördag 19 september 2020

2020-09-19 lördag

 Hejsan .. denna lördag 

Lite trött .. jobbigt blev det i går 

TOG avslut av  vännen LASSE   som

gick bort för en månad sedan
KOLLADE på hans bukett i mobilen  som jag 

beställde häromdagen och dom hade sänt

en bild på den till mig .. för jag visste inte om jag skulle komma

till kyrkogården och se  blommorna efter att begravningen var

 klar .. då läggs ju alla blommor utanför kapellet på en fin plats vid 

 häck  med blandade  träd

det var ju bara för närmaste 

FÖRST var CH och jag och fikade

på det fina kaféet  som är intill kyrkogården

vid trädgården och blomsterbutiken

DOM ändrade  och ordnade med kafé där för nåt år sedan för allmänheten

SÅ trevligt så där .. olika rum för Sällskap och ett annat för  oss vanliga så att säga

Kladdkaka med hallon .. så god
Sedan gick vi till Stora minneslunden  för dom var inte riktigt klara
med att  ha fått ut alla blommorna
och så var det ett följe på väg upp .. så vi ville inte gå  
där just då  och störa dom
Fin staty där
Och  sås tår det vid den
Fin näckrosdamm där och så kan man sätta blommor runt den
och ett ljus-skåp finns det också
Bara en del syns av dammen där
Stenar vid dammen  på ett parti 
Så gick vi fram och kollade .. men svårt att fota då solen låg mot där
Men då kom   när jag kollade buketten från mig och såg
Lasses namn .. på skylten  då kom tårarna
OJ OJ .. trodde inte jag skulle reagera så starkt
HADE haft en pers på  morgonen hemma
Så jag gick iväg en  bit och tårarna trillade
Jag bara stod där   och  funderade och kollade 
Ska jag kolla mera  .. inte sett alla blommorna än
Tittar upp .. ser taket på kapellet  
UDDA VINKEL .. fotar det .. Så fint på något sätt 
Så tallarna där .. vid sidan om kapellet men bakom  alla blommorna
Går fram igen och kollar .. där är buketten från mig
SAKNAD 
denna mannen  var  bara så trevlig  och frun också som nu är ensam
Fint .. Möts igen 
Så tror jag också att det är
Vi möts igen  
Farväl älskade Lasse 
Många svampar såg vi på väg därifrån
VID eller mellan äldre gravvårdar
För den vägen till parkeringen är den äldre delen av kyrkogården
Flugsvampar är bland det finaste 
Då var denna jobbiga dag över
INTE riktigt
klockan var bara vid tre-tiden
när jag kom hem
PYSSLADE lite för att skingra tankarna
Detta .. att sätta påsklämmor på tandkrämstuberna
Gjort det förut .. nu var det dags igen
Fungerar toppen .. och lätt att dra neråt varefter
  Dom står inte där i vanliga fall  utan på en hylla bredvid handfatet
Virkat lite grisar 
Virkade dessa två i går kväll  BRA avkoppling innan sängen
Lördag 
DAGENS FRUKOST .. lite keso till  i dag
OCH när jag ska ta tomaterna som är bredvid fruktfatet
MEN oj  detta var ju inte så bra
PLOCKADE bort dom
detta är från äpplena jag fick från min bekant från landet
Men  det är sånt som händer
Molnigt väder i dag och 14 grader
Utanför kyrkogården  
Där är en stor gräsplan  innan vägen upp till 
LUGN och RO .. kaféet  och trädgården
Allt i ett och vi hade parkerat utmed den vägstumpen som är där
DÄR utanför är denna bamsebjörk
MED DEN  säger jag
HEJ SVEJS och tack för nu
Tänker på alla som inte finns bland oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar