måndag 21 april 2014

ANNANDAGEN

Annandag påsk


Solen skiner .. lite moln .. svaga vindar ..

24,4 på solsidan .. 13, på skuggsidan


En av mina tulpaner på rumsbordet ...

I går kväll blev det BINGOLOTTO .. fattades ett nummer i varje spel för att få bingo ..  
endå en trevlig kväll i min ensamhet .. JAG trivs 


Fotat av tv-bilden .. kvällens värdar ..


LITE osigt var det innan grillen kom igång ordentligt .. det finns grillplats .. men en del av dessa " utlänningar " som bor här i området tar ut sin egen .. bättre att dom är där än på balkongen .. det är grillförbud på balkongerna .. det är bra .. många är det som bor här ..

4 våningar på en del av huslängan .. där jag bor är det 6 våningar ..

3 portar på varje våning .. 18 + 1 på markplan .. och 51 ..  portar

delat på 2 det blir en hel massa folk då .. det är ju bara udda nummer på detta hus .. i går kväll räknade jag till 20 barn på baksidan vid lekparken .. många av dessa är mörkhyade .. men mig stör det inte .. för då hade jag inte flyttat hit .. har bott här nästan 8 månader nu ..

OJ OJ vad tiden går .. inget bråk eller några störningar har jag hört .. men det finns .. läst i vår tidning att det varit en del inbrott och bråk .. men området är stort .. så att det händer saker .. är inte konstigt ..

det gjorde det i stan också .. där var det mera bråk .. och där stördes man av trafiken ..
och FOLK som var på väg hem från krogarna .. dom var inte precis tysta ..
.. så var man än bor .. så händer det saker .. mer eller mindre ..

JA det var lite om detta ..


EN mås på span i går framemot kvällen .. då var det gassigt .. tog en fika ..
den första på balkongen för i år och första sommaren här är i antågande ..
sitter på min stol och fotar det jag ser .. just då ..

16,30 satt jag här en stund o mös .. skönt..
DET ska nog bli många sköna stunder här .. håller på att  planera växterna ..
SKA gå till COOP och se om dom mindre balkonglådorna är hemma .. ska ha två till ..
ICA.s var en tia dyrare  ..
eller om jag ska vänta tills jag åker till BLOMSTERLANDET om en knapp vecka 
DEt återstår att se .. har jord så jag kan plantera en låda .. det ska jag köpa nästa vecka på blomsterlandet  .. Jag gillar deras jord.. köpt den i många år

HEJSVEJS för nu .. HA EN BRA DAG ..


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar