onsdag 2 april 2014

Onsdag

HEJSAN

DET har varit lite mycket ett par dagar ..

VIRKAT klart dom sista kattmössen .. NU är det Stoppat i påsar och ska i väg till 5 olika håll .. 140 kattmöss är det totalt .. så 10 i min burk ..


En stor som ska bli en present till ett barn .. 150 möss ligger det här ..


En av sändningarna uppdelat i olika högar 25 i tre .. 50 i en och 10 i en annan .. I går hade jag fullt upp med att sy ihop dom i baken .. Så en fika och köttbiffsmackor blev det till kvällen .. Så äntligen kom ÅRET RUNT på rätt dag .. det har varit lite si och så ett tag .. e-postat till förlaget .. Så nu kanske det är ordnat ..


OLIKA höga .. till OLIKA personer .. eller KATTHEM är det rätta ..

Så den sista bilden som jag la som vinjettbild på FACEBOOK i dag .. dom

mössen har jag i en burk här hemma .. för rätt som det är.. kommer någon och vill ha en kattmus .. 30:- + port ..

LITE annat har det varit också .. men mest detta har jag sysslat med dom sista dagarna ..

I GÅR var jag en sväng på stan .. SÅ NU .. NÄSTA vecka får det bli PERSIENNER i vardagsrummet .. för att hålla på med handukar för att inte få solen i ansiktet är inte kul .. OCH knappt 2000:- tyckte jag var ok .. så jag slog till på en gång .. sedan en FIKA med vännerna vid gamla fängelset .. där träffade jag även en hemsamarit .. SOM är kusin till MINA FLICKOR .. det var ett tag sedan vi sågs ..

I går blev det bara månen på kort..


NEJ fel .. det blev en mås också ..


ELLER flera måsar .. nä samma mås .. men olika kort ..


DET SATT TVÅ DÄR .. men den andra flög ..


JA det var detta .. LITE TRÖTT efter dessa dagar .. cykelturen i går.. den var jobbig .. ASAKALLT var det .. jag var hemma klockan 16.00 och då var det 7 grader.. och blåsigt .. och vantarna låg hemma..

DÅ .. JUST då var det skönt att komma in i värmen ..

I DAG ska jag posta alla kattmössen .. och så är det studiecirkel ..

nu om GOTTLAND ..

HEJ SVEJS alla vänner

2 kommentarer: