tisdag 29 april 2014

MIN GATA


OCH lite annat

I går lämnade jag åter bilen jag hyrt över helgen ..

VAR på lite besök på vägen hem därifrån ..


UTANFÖR hos KARIN blommar det väldigt fint.. folket runtomkring gnällde i höstas när dom tog bort flera av dom fina träden .. men det blommar så fint på dom som är kvar .. och man slipper alla kärnorna i höst .. att kliva i .. SÅ FINT är det där .. NU ..

DEN andra grannen var inre hemma ..

Varsin fin FJÄRILSLAVENDEL fick dom ..


SÅ här blev det på min balkong .. för jag köpte två till mig .. nej tre .. men en fick min granne i 31-an .. Jag var till dom en stund också i går.. I DAG ska vi till ANNAS och äta .. dom bjuder ..

5 lavendel .. stora o fina för 100;- på LIDL .. bra pris..

KUNDE inte motstå .. för jag skulle ha nåt mer fint på balkongen .. så då blev det dessa ..


DÅ är jag snart hemma .. NU på min gata .. detta är på min gata ..

nyss gått av bussen .. för det belv en lång promenad .. så jag tog bussen sista biten ..




 
DET gula gått en liten bit till .. TOG ett kort nästan rakt upp i det gula .. som är så fint där .. TRÄDET med garagen i bakgrunden .. är utanför mitt köksfönster .. SÅ nu är jag hemma ..


SÅ gick jag upp till grannen i 31-an .. hon fick också en fin lavendel ..
DENNA fina bukett hade dom på rumsbordet .. GILLAR denna ..

SÅ pratade vi en lång stund .. inget fika .. hade ju nyss fikat hos Karin ..

Så gick jag iväg.. stog en stund utanför och tittade på sädesärlorna.. som hade fullt upp ..

Men i porten på väg ut såg jag detta ..

NÅGON hade ritat på lampan på väggen där ..


DEN vände ryggen till .. hade solen i ansiktet .. så jag bar knäppte av ett par kort .. så där på måfå ..


HADE köpt lite andra blommor på blomsterlandet .. nu får det räcka på balkongen ..
har ju 15 pelargoner som jag satt skott av .. nu är dom på gång.. växer fint ..

I går kväll kom en katt och gick på innergården .. avståndet var inte bra ..
men den strosade där en lång stund ..


DÅ blev det kväll på denna dagen i går .. en mås kom med på denna bild..
hade försökt en bra stund att fånga den .. MEn mörkret började falla..

KL, var då 20,18 ..

HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Många fina bilder du bjuder på.
    Vet du, jag tycker lampan var rolig, det var ju ögon och mun och inte en massa klotter. Men man gör ju inte så ändå förstås.
    Tack för din kommentar, ja det var kul att vinna den biljetten. Jag hade nog inte gått annars. Det är för dyrt numera.

    Ha en fin 1:a Maj

    Kram

    SvaraRadera
  2. JA.. lampan var lite kul.. även om man inte ska görea så .. man blev lite glad av den .. även om minen var lite butter.. JAg vinner en och annan lott på korsord.. men sen blir det ofta inget mer..
    MÅ SÅ GOTT 1 maj .. Kan inte tro det i dag i detta trista väder.. REGN blåst ..

    SvaraRadera