fredag 11 april 2014

SOL i går


Regn-mulet i dag

I går var jag tillSTAN .. Mat på ANNAS med vännen .. sedan till HANS lilla Barack där han bor tillfälligt under STAMBYTET ..

när han inte är hos mig ..

En sväng till Karin .. och en sväng till Bankomaten .. skulle dit .. men en triss på 90 kroner tog en ny .. blev med vinst på 60 en vinst till på 60 .. då blev den ett vinst på 90 till att sluta av med.. så jag behövde inte gå till bankomaten .. IBLAND ska man ha lite tur ..

SÅ tog jag en ENSAM promenade och KOLLADE in våren .. DEN var både här och där... senare kom vännen efter framemot kvällen .. han hade ett möte med dom som ska fixa i lägenheten ..

det ska bli ett litet DUCH-utrumme .. i hans lilla etta .. fläkt i köket ..
nya el-ledningar ..

Så han är hos mig en del nu om dagarna ..

Då till mina vårbilder ..


PÅ morgonen utanför min balkong .. sopmasken är igång ..


Utanför ett hus där jag gick förbi ..


UTANFÖR restaurangen där vi åt .. skinkstek i går ..
med blåbärspaj till efterrätt .. mums .. var det ..


MÅSAR på ett tak vid Vattenfalls hus vid FORS-BRON ..


Vid Å-promenaden ..


VID några hus där Å-promenaden slutar ..


Vännens "balkong .. nej då.. där bor han och dom andra på våning två i barackerna ..
under stambytet ..


Tåget kom och gick .. när jag var på väg över vid järnvägen .. på väg hemåt .. är jag nu .. vännen bor där.. man ser lite av knuten på hans hus .. och kolonin är där också .. som fd grannen är vid på sommaren ...


Här är ett gammalt Magasin .. där höll ett gäng ungdomar till ett par år ..


Fåglarna har fullt upp med att samla material ..


VITSIPPOR utmed ån


Sädesärlan hade kommit i går ..


Änderna slogs .. men inte denna .. den bara putsade sig ..


Tog en skogsdungeväg hemåt .. svängde av vid ett villaområde ..


En skata på ett altanräcke i villa-området


OCH PÅSKPYNT


Blåsippor i masser fanns det i denna skogsdunge .. där jag gick ..


En del var lite nickiga det var skugga där .. just då ..


NERE vid gatan blommade forsytian ..


FOTOMISS .. nästan hemma .. MISS .. bara lite snett kom denna pippi

NU hade jag gått en timme nästan ..


HEMMA där var det post ...

TRÖTT var jag .. men sett mycket .. backe upp och backe ner .. gick jag ..

KAN inte visa allt i dag .. HA DET go vänner ..

HEJ SVEJS ...



2 kommentarer:

  1. Fina bilder du har, som alltid. Inget fel på björktrasten tycker jag den blev fin.Lite ljus bara men inte snett i det inte. Sådant får man räkna med.
    Ja när sädesärlan är här då är det vår. I Skåne blommar körsbärsträden för fullt.
    Jag var på en långpromenad också i går till Ankdammen men där var bara 3 änder just då och ingen åt brödet, men det kom en jädrans massa måsar.

    Ha en fin söndag

    Kram

    SvaraRadera
  2. HÄR har det blåst en hel del .. i dag söndag är det nästan storm emellanåt.. men ananrs fint väder.. ok ganska så mycket moln ..

    SvaraRadera