fredag 4 april 2014

Solig fredag

NU börjar jag KOMMA ifatt mig själv .. LÅTER värre än det är ..
DET är denna tidsomställning som spökar i kroppen på mig..

Men nu är det ok .. VAKNADE i min vanliga tid i dag ..


BURR ... på solsidan är det väldigt gassigt i fönstret .. på balkongen 4 + .. där är det inte skönt just nu .. Tidningen läst .. frukosten i magen .. LUNCHEN ska intas hos fd grannen Christa kl, 12,30 .. kanske att jag tar vägen ner på stan innan till apoteket .. inte bestämt mig det än .. I dag var jag vaken .. nästan i min vanliga sena tid .. så nu börjar jag att vara med i tiden efter omställningen ..
HA EN BRA DAG ..


DETTA skrev jag på FACEBOOK i dag ..

SÅ det ska bli bjudlunch i dag .. trevligt ska det bli ..

 I dag och i går fick jag svar av några som fått paket med KATTMÖSS i


DENNA "hårboll" garnboll .. hänger på mitt balkongräcke .. kanske det kan bli nån fågel som tar det till bomaterial .. hängde den där på skoj .. färggrannt är det .. DET är ALLA trådarna som blev kvar när jag hade sytt ihop alla 150 kattmössen .. DEN vajar så fint i blåsten ibland ..


DENNA skata var vid en skogsdunge i onsdags .. när jag gick från ICA och hade postat alla paketen med kattmössen .. och var på väg till studiecirkeln om Gottland .. en bit bort ifrån där jag bor..


GICK genom skogen dit .. då fick jag se ÅRETS första VITSIPPOR ..

jag för mig ..


EN bild till på skatan .. den hade fullt upp med att samla in material .. men den verkakde kräsen .. till slut var det fullt i näbben .. den flög och jag gick vidare .. en liten bit till .. sen var det GOTTLAND och fika ..

INNAN jag var hemma lite senare denna onsdag ..

NU är det fredag JAG vaknade som jag brukar .. TIDNINGEN läste jag

SEDAN frukost som vanligt .. så matade jag mina fiskar .. det hat blivit några flera yngel .. men så svårt att ta kort på dom .. så det blir inga kort .. på min lilla "FISKBURK" .. men dom frodas där..


UTANFÖR på baksidan innergården är det sopning på g ..


DAGENS väderbild ..

DAGENS TANKEKORN :

Kruxet med goda idéer är att det snabbt urartar till hårt arbete.

JA DET var detta .. NU är klockan 11,12 ..

den sitter framför näsan på dataskärmen .. ..

ALLTSÅ LUNCH på stan i dag hemma hos Fd grannen ..

FÅ se om jag tar en sväng till mina andra vänner.. det återstår att se ..



HA DET SÅ BRA NU ALLA VÄNNER HÄR PÅ SIDAN ....



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar