söndag 6 april 2014

Söndag 6-4


Och lite gråkall +8 grader och blåser ..


DAGENS VÄDERBILD


NR två .. det börjar grönska i häcken ..

I går var jag till APOTKET KRONAN ..

som är borta bredvid COOP FORUM .. Handlade mina ögondroppar ..

SKÖNT att slippa gå ner på stan för det .. går lika bra här.. frågade för lite sedan ..
ATT ta ut medecin .. spelar ingen roll vilket apotek man går till .. recepten finns på alla ..
BRA att veta ..

DÅ passade jag på att handla lite mat på coop .. då slapp jag gå omvägen till ICA ..
har ju coop-kort .. så det blir väl några rabatter så småning om ..

PÅ vägen dit tog jag kort på en KRÅKA .. ÄR man lite fågeltokig .. så går man inte förbi ..
JO DÅ.. det händer .. men inte nu ..




SAMMA kråka i olika possitioner.. det är en backe där.. oj vad han ..

eller hon letade i det torra gräset..


DÅ var det fint väder .. men värmen .. nej fy .. asakallt var det ..

och lite blåst .......

Så handlade jag en del . saker .. gick runt där inne på COOP en stund.. köpte en "massa" plastkrukor som jag ska plantera i till balkongen .. sedan ska dom stå i min balkonglåda .. på min BLOMTRAPPA som jag köpte på ICA för två eller är det tre år sedan .. ..

SNART dags att ta tag i hur jag ska inreda denna balkong ..

.............. FÖRSTA sommaren blir det där ............


DETTA är i februari .. ljungen stog så fint hela vintern .. nu borta ..

PÅ hemvägen .. två ½-tunga kassar ..

Men jag var bara tvungen att stanna och ta detta KORT .. och fick till det ganska så bra ..
JAG VILLE vara med där .. för det såg så roligt ut .. tjejerna skrattade så gott ..


JA vad roligt det såg ut ..

Så var det en liten bit kvar hem .. skulle jag ta innervägen eller skogsvägen .. det blev skogsvägen ..

Då kom jag fram på framsidan av huset ..


DET där är samma backe som KRÅKAN var i på vägen till coop

JAG tog den vägen hem .. sista biten ..

SÅ hemma .. plockade undan .. HAde köpt två triss och en liten lotto .. JAG skrapade TRISSEN ..


LITE tur ska man ha ibland .. men på lotton blev det 0 kronor ..

DET blir + - 0 så jag förlorade inga pengar .. JO 10 kroner .. om jag inte köper nån ny triss .. det vet jag inte.. det blir nog en i allafal .. kanske ..

SÖNDAG .. men jag ska byta i sängen .. så jag körde i gång en maskin tvätt ..

NU är klockan 11,30 .. samma trista väder nu som jag vaknade till ..

HA EN BRA SÖNDAG .. eller ha en bra dag .. det beror på när ni läser detta..
då kanske det blir .. HA en bra kväll ..

HEJ SVEJS alla vänner

4 kommentarer:

  1. Ha en bra söndag själv. Byta lakan i sängen är härligt jag bytte i går sov som en prinsessan i natt,,,,,,,,,,,,,

    SvaraRadera
  2. JA.. jag måste bädda i kväll.. glömt det

    SvaraRadera
  3. Otur du hade. Här var det sol och en härlig vårdag idag.
    Har du övergett molnen för fåglar?.

    jhngk rnf n funkar

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ EIVOR ..
      NEJDÅ det kommer nog moln .. men det har inte varit några bra än .. men ett moln var det då ..ELLER mera en molnig himmel .. det kommer nog mera moln .. bara det kommer bra ,, NU har det ju varit mycket mulet ett tag .. I dag åter en mulen dag .. med regn på natten .. vått ute .. HA DET SÅ BRA

      Radera