söndag 20 april 2014

PÅSKDAGEN

HEJSAN alla bloggare

NU är klockan 11,00 denna PÅSKDAG .. solen skiner från en klarblå himmel ..
22 grader på solsidan .. 12 på skuggsidan = balkongen .. nu

VAD ska ske i dag .. bara ta dagen som den kommer ..

Jag har startat en maskin DISK och en maskin TVÄTT


FICK besök av min dotter i går.. då fick jag dessa fina tulpaner ..


Favoritfärgen ..


DET blir grönare och grönare i björkarna på INNERGÅRDEN ..




I går handlade jag lite på ICA..


DET blev dessa två också .. sällan .. VÄLDIGT sällan som jag målar naglar med färg .. använder frö det mesta .. stärkande lack..

MEN 10:- per flaska .. då kunde jag unnan mig lite färg ..


TVÅ muggar och en hylla till badrummet blev det också .. NU slipper jag ha ett plastglas på tvättstället .. dessa glas är i nån typ hårdplast .. Jag gillar fjärilar så därför blev det dessa ..

Här syns glasen bättre .. och lite annat som jag köpte förutom maten ..

SOM sagt .. det ska planteras på balkongen .. men det får bli om ett par veckor.. måste köpa blomjord först .. och det blir nog på fredag .. då jag ska ha en hyrbil över den helgen .. så då ska jag passa på att köpa lite som är på andra ställen än på ICA.. visst det går att köpa på ica också.. men jorden brukar jag alltid köpa på BLOMSTERLANDET .. så ska jag ha två blomlådor till.. till det gröna.. ska prova att så salald och rädisor.. i år.. dill 0ch KRASSE .. KRASSEN skulle jag kunna så redan inne.. men äntar ändå med den ..

För övrigt så har jag 15 pelargoner som ska ut så småningom .. SKA börja skola ut dom lite p dagarna .. JUST NU växer dom FINT i GROVKÖKET ..... JA ja.. det finns lite att pyssla med ...

HA EN BRA FORTSATT PÅSKDAG ..

HEJ SVEJS ..




2 kommentarer:

  1. Hoppas du haft en fin Påsk i det vackra nästan sommarvädret (var det här ialla fall).
    Det ser ut på dina bilder som vädret var lika.

    Ha nu en fin vardagsvecka som kommer

    Kran

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. här har varit en kanonpåsk ..
      Var till ICA en dag ..ska till COOP i dag .. annars en lugn ensam helg .. förutom att dottern kom och överraskade påskafton .. men så är mitt liv.. klagar inte .. Vännen och jag hade några trevliga dagar i veckan .. han firar med barn o barnbarn.. så vi firar i veckorna.. det går lika bra det ..HA DET SÅ BRA ..

      Radera