torsdag 1 maj 2014

1 maj

Tog en promenad i blåsten ..

Gick till vännen .. istället för att han skulle gå hit ..

Men fy attan vilken blåst .. men skönt bitvis..


PÅ vägen ner på stan var det fåglar .. kajorna hade fullt upp med att samla bomaterial ..


VAR in en sväng till min namne .. på väg mot hemmet ..

Hennes hund plirade på mig från "sin" soffa ..

UTANFÖR .. träffade jag tre små HOPPISAR ..
så vi stog en bit ifrån

varandra och pratade ..
En fd kund .. så vi har pratat en del med varandra förut ..
nu var det ett tag sedan vi pratade ..

SEN skulle jag ta den där Stockholmsbacken .. men ågrade mig ..

tog BUSSEN ..


Utangör där hundarna bor .. alla bor i samma hus .. där var den fina blomgruppen ..
men jag trixade lite med flaggan och den ..

DET är ju 1 maj i dag .. demonstrationer .. såg det .. var fullt med folk i FOLKETS PARK .. eller som vi säger här TRÄFFEN .. men då satt jag i bussen .. nästan hemma .. 
NU väntar jag på min NAMNE som ska komma hit en stund ..

LITE trött .. så det får räcka för idag ..
HEJ SVEJS

2 kommentarer:

  1. Hos oss har fåglarna ett fasligt besvär med att bygga och locks honor och hålla sina revis. Det är ett evigt pipande ute............................

    SvaraRadera
  2. JA .. det är det .. KUL att se hur dom jobbar ..

    SvaraRadera