fredag 16 maj 2014

I går blev det

En liten POSTA-BREV-RUNDA

Brevlåda finns en vid ICA MAXI ..
då får jag gå till höger runda mitt hus och gå genom skogen eller vägen runt ...
Så finns det en brevlåda bakom Träffen = Folkets Park .. PÅ Runebergsgatan


ISAKSDALSOMRÅDET .. sällan jag går där .. men nu tänkte jag ta en liten sväng .. så där mest på skoj och få lite frisk luft .. Men blåsten var inte så där skön .. så det blev en kortare runda än jag tänk från början ,..

Då får jag gå till vänster .. först höger .. en liten bit..

Men 30 minuter var jag ute .. NÄR jag var där på gatan .. med folkets Park till vänster .. kom ett gäng barn springade i bara strumplästen .. men det belv inget kort på dom ..
tog kort på TEATERN som är där innanför staketet ..

Men jag var nyfiken på vad dom gjorde .. undrar om det var nån som smitit för dom ..
var det nu var ..               men det får jag aldrig veta ..


Ett fint blommande träd var där också ..

Så traskar jag vidare .. KOMMER förbi HJORTENBERGSSKYRKAN .


Men jag skulle RUNDA badhusområdet hade jag tänkt mig .. men fick vända ..
för det låg en stor JORDHÖG där över den promenadvägen ..
och ville inte gå i skogsdungen där till den andra gångvägen ..


DÄR är BADHUSET .. eller där det ska vara ..  det revs förra året ..
då skadorna var för stora för att laga..
LIMTRÄBALKARNA som höll upp tacket var för stora sprickor i ..
DET har varit många turer om detta badhus.. nu senaste budet att det ska vara klart nästa år 2015 .. ja så kan det gå..
Badarna får ÅKA TILL OXELÖSUND ..
MEN till sommaren eller redan den 29 maj öppnar utebadet ..
SÅG att dom håller på att sätta staket där.. så folket inte kommer in till själva bygget ..


badet från andra hållet .. där promenadvägen går ..
bassängen och omklädningsrummen syns där ...


Denna björkdunge är där till höger om badet ..


Till vänster .. bakom ryggen mera .. är denna klätterställning ..


Här ser man badet .. från björkdungen . blev lite fel ordning ..


NU har jag gått över stora gatan .. den ligger mellan min parkering ..
eller parkeringen som är till huset där jag bor.. och badet på andra sidan vägen ..
där var dessa violer .. så fina .. där på denna lilla bergklack som är där..

Då ringer mobilen .. vännen hade fått skjuts ..
så han var redan hemma vid min port .. hemma om en minut sa jag ..

Då gillar jag mobilen .. vid dessa tillfällen .. DÅ ÄR DEN BRA ATT HA

ANNARS används den lite för mycket tycker jag ..

JAG har den för mina måstesamtal .. så är det ..

En mås måste vara med  ..   på innergården .. 

OCH ett moln .. detta tog jag när jag gick .. så grannt tycker jag ..
Men det är ända gången NÄSTAN som jag har SUDDAT bort saker i en bild ..

DET var en LYKTSTOLPE vid den översta kilen till Vänster..
för om jag hade beskurit bilden .. då hade jag tagit bort det fina med denan bilden ..
IBLAND FÅR MAN FUSKA .. eller FÖRBÄTTRA ..

HA EN BRA DAG .. HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar