lördag 10 maj 2014

Grådisig lördag

Men det är väl bara att gilla läget .....

FÖR vädret styr man inte över ...

I går passade jag på att gå till ICA .. väldigt disigt på morgonen ..
men så sken himlen upp en del .. så då passade jag på att gå .. 
Men fy .. när jag kom ut så var det regn .. nån timme senare SKEN solen igen ..

JA JA så kan det vara ..


EN kråka var där i gräset och spatserade .. men den flög när jag kom för nära ..
eller den kanske flög ändå ..


LITE gräs där och maskrosor .. så fortsatte jag till Ica ..


DÄR utanför på deras blomsterdepå .. eller vad man ska kalla det för ..
satt denna KAJA och gastade .. UNDRAR om den skrek ..

KOM o KÖP .. KOM o KÖP ..

JO jag köpte ett par växter till BALKONGEN ..


Men det var inte KAJAS förtjänst .. för jag var ute efter nåt ..
då blev det dessa två NEJLIKOR i KRUKA ..

SÅ handllade jag det jag skulle .. TOG skogsvägen hem .. för att den går fortare .. i det duggande regnet .. BÅDE BRA OCH DÅLIGT var det ..
för fy attan vad SNORHALT det var på den regnvåta skogsstigen ..

HALKADE lite .. så det känns i min höft i dag ..
men det behövs inte mycket för att den ska bli ond .. 
BARA att ta det lungt ..

Jag var lite FUL i dag .. eller inte .. för man får väl FOTA det man vill eller får man inte det .. GRANNEN snett under en bit från mig .. hade ställt ut sina blommor på sin balkong ..
och jag gillar KAKTUSAR .. så jag ville ta kort på dom .. men visar dom bara här..
DET kan jag ju göra..


DÄR står dom på en stol .. han satte ut några blomlådor också


NERÅT kan man titta på mycket saker ..


SÅ här ser det ut i dag .. från min balkong ..

gråmulet och 8 grader är det ..

SÅ här såg det ut i går kväll 23,18 .. MÅNEN var framme en stund ..

JA ja .. så är det och så förblir det ..


Så här såg det ut när jag var till ICA i går.. STÅR på samma ställe och tar korten ..
den blå himlen åt vänster .. den andra åt höger .. så olika var himlen ..
beroende på vart man tittade .. så var det hela dagen ..
en stund på kvällen var det nästan klarblå himmel ..

21,00 var himlen så här fin ..

19,42 var den så här fin .. månen var där så grann då ..

JA i går var det väldigt blandat väder ..... I dag gråmulet ..

HA DET SÅ BRA .....

HEJ SVEJS ................

2 kommentarer:

  1. Nu kom jag in till dig. Det är lite olika från gång till gång. Men det är alla på blogspot-blogger inte bara du. Vet inte om du fick det jag skrev om samma i går.

    Här kom det regn i eftermiddags igen. Regnar varenda dag nu ett tag. Kan börja med sol, men sedan så. Bara att vänta.

    Ha det fint

    Kram

    SvaraRadera
  2. HEJSAN .. vet inte.. men tror inte det var nåt i går ..
    Trist det där när man inte kommer fram som man vill ..

    SvaraRadera