fredag 9 maj 2014

DISIG FREDAG

HEJSAN alla bloggare .....

OJ vad disigt det var denna morgon .. och är ..

Över garagplanen kl, 08,10 denna fredag

Innergården ..

Lika välkommen varje morgon .. i dag med sin egna lilla stukning ..

JAG skriver i min 10-årskalender varje dag ..
Kristi himmelsfärdsdagen i år är den 29 maj ..

I GÅR hade vi Studiecirkeln här hemma hos mig ..
SÅ jag har bakat lite denna vecka ..


ÄGGMACKA .. sedan av det goda hembakade .. KASTRULLMUFFINS ..

Man smälter smöret i en kastrull .. sedan ner med sockret .. efter en kort stund .. efter det resten i kastrullen .. sedan bara att klicka i formar .. Skurna kokoskakos .. syltkakor och kolastänger ..

DET läses om GOTLAND .. tills nästa vecka ska vi hitta saker om Gotland i tidninarna det ska vara lite roliga saker.. så få se hur det blir med det ..

ALLT roligt tar slut .. så då gick vännerna hem .. vi är en liten grupp ..


INNAN kollade vi på min balkong och mitt egna "växthus" .. ställde upp piskställningen så ett Överkast med en bubbelplast på som skydd .. för dom kalla nätterna ... på dagarna får dom lapa lite sol ..Men det ska plaseras om när värmen kommer ..


Tulpanen tog jag 2011-05-08 kommer inte ihåg var ..

MAGNOLIAN tog jag i Magnoliaparken 2011-05-12

UNDRAR hur dom är i år.. INTE varit där än i år .. ..
förut bodde jag ju bara några minuters gångväg ifrån ..
nu nästan 30 minuter att gå dit ..

HADE nästan tänkt att gå dit i dag .. MEN inte i detta disiga väder ..

MEN DAGEN har nyss börjat ..

Så det kan bli ändring på det ..

HEJ SVEJS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar