lördag 3 maj 2014

Stendörren

NATURRESERVAT ..

JAG skulle inte alls gå ut i går .. men man kan väl ändra sig ..
SÅ blev det .. satt vid datorn med FACEBOOK framme ..


.. tjatten kom igång..

MIN NAMNE frågade om jag skulle följa med till STENDÖRREN ..
var där för två år sedan .. innan dess var det länge sedan .. VÄDRET ..

VAR bra sol o lite moln .. men blåste lite ..

HON höll med bilen .. jag med fikat ..

SÅ vi bestämde en tid .. vovven var med .. och så for vi iväg ..

DET är väl c:a tre mil dit .. lite innan STUDSVIK svänger man av på en mindre 
lite guppig väg .. sedan får man gå sista biten


0,6 km. till naturrummet .. dit vi skulle .. ANANRS kan man om man vill .. 
gå ut på hängbroarna .. men då får man gå längre ..


En bit vi gick förbi .. trevligt där hela vägen ...


VI gick vidare .. nu var fåren där .. en hel del lamm fanns det ..

OXANA .. pratade med dom .. fåren bräke tillbaks..

DET var svansviftningar från alla håll ..

Så en bit till .. NU var vi framme vid NATURRUMMEt .. det var bakom ryggen på oss. när vi gick över en av hagarna .. ner mot en av vikarna där.. Vatten finns det en hel del där ..

NATURRUMMET ... Gullvivorna blommade för fullt över allt ...


Holkar av olika slag fanns det ..

Vi gick in var och en i NATURUMMET .. för där fick inte hundar vara ..


Ett av fönstren .. innifrån .. ut mot vattnet ..

NU blev det en fika .. Jag tog kort på fåglarna i vattnet ..
men svårt.. solen hade jag emot mig


Måsar fanns det gott om .. sädesärlan satt på en grind ..
när vi gick över ängen åt andra hållet .. där var det också varr vid vattnet ..
då började vädret mulna på lite mera ..


DÄR var det många fina berghällar att gå på .. det gillar jag ..
men man måste vara försiktig .. och en fin stenmur var där också ..


VI två .. Och hunden ..

JAG tog kort på henne .. hon tog kort på mig .. med min kamera ..

DET är nästan bara jag som tar kort annars .. så jag blir nästan aldrig med på kort ..
ville ha några nya på mig ..

TVÅ här och två till fick jag ..

EN trevlig dag .. eller timmar .. för tre timmar var vi där .. med resan fram och åter ...

MEN det känns i min FIBRO-KROPP i dag ..

MEN vill man ha roligt.. så får man lida otroligt ...    i bland ..

JA SÅ är det .. men SÅ TREVLIGT DET VAR ...

HEJ SVEJS go vänner för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar