måndag 26 maj 2014

Måndag 26 maj

Solen skiner .. 27 i solen och 15 i skuggan 07.40

Mors dag i går .. den började väl så där

Slutade med mat hos min ena dotter .. den andra var med sin på Ålandshav ..
på minispa ..


Utanför min dotters entre .. eller en liten bit till vänster .. om man står på hennes trapp ..
spirar denna DILLPION .. jo den heter så .. 2 fina blommor på den .. så vacker i mitt tycke ..


NU sitter jag utanför pergolan .. har koll på trädgården .. så fint ..

Dillpionen lyser så fin där liksom den lila bolltisten .. tulpanerna är överblommade ..
finns några lila som hänger sig kvar ..


Här en närbild .. men där är inte pionen med.. den är till vänster..

Jag hade pysslat lite på balkongen .. löst korsord ..
när dottern ringde och frågade om jag ville komma på mat ..

BARNBARNET FREDRIK idkade taxi .. och hämtade mig.. oj vilken bil han kom i .. 
Han pysslar mycket med bilar ..


NU var kl, 20.00 i det näsmaste .. jag var avsläppt hemma hos mig ..

Nu blev det lite tv-kväll .. lite NOSTALGI hade det varit under kvällen ..
hos min dotter ..
men det vara bara min egen nostalgi när jag såg några saker ..

JAG var tvungen att gå på toa .. då ser jag detta HJÄRTA .. då blev det lite tufft inom mig .. DETTA hjärta satt på toadörren hos hennes pappa .. min fd man .. han gick bort i okt, 2013 bara 70 år .. trots att vi var skilda sedan 30 år drygt så kändes det konstig att se detta ..

det och ugglan hade min dotter sparat .. och många andra saker också ..
men det var det som jag såg i går ..

Den sitter nu så fint i hennes hall ..

Hennes fina dekoration på den lilla toan i hallen ..

VI var ju bara ute i pergolan .. så då ser man inte så mycket ..
men satt några minuter i soffan .. när jag kom .. då tog jag denna del av väggen i rummet ..

HON är duktig på att inreda och pyssla ..

JAG RINGDE nu på morgonen och skulle beställa nya ögondroppar .. då fick jag en tid till ögondoktorna.. hade en tid på kö.. den kom ju lagom.. för det fanns ett par återbud..
SNABBA ryck .. ska dit senare i dag klockan 14,00 ..
Så då blir det en cykeltur dit .. få se om det blir en STARR-OPERATION 
efter den undersökningen .. det är det som ska kollas ..

NU är klocklan bara 09,30 denna morgon .. då brukar jag knappt ha gått upp i vanliga fall .. men vaknade tidigt i dag ..

TROTS att jag lade mig väldigt sent i går.. DUMMA TV ..

MEN vad då .. det finns ju en avstängningsknapp .. men den ville jag inte använda ..
inte just då .. ville kolla klart en ska som var då .. det slutade sent ..

HADE tagit denna trevliga bild från balkongen .. 
den blev mysig där i kvällsskymningen
söndagskväll 20,40


NU är det morgonsol ..
men innergården ligger delvis i skugga denan tiden på dagen 07,40 .. som det var då ..

NU säger jag GOD MORGON alla vänner och HEJ SVEJS

4 kommentarer:

  1. Det var mycket fint du lagt upp. Klart att det känns när man får se en sådan sak från längre tillbaka.
    Vacker/vackra blommor och ingen dålig "taxi" det inte.

    Ingen risk att jag slutar med fåglar heller det är ju det största intresset.

    Ha en fin ny vecka, hoppas de har fel om att det ska bli 9 grader i övermorgon. Nu är det 25 men har börjat blåsa kalla vindar, alltså riktigt kalla. Usch.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Man kan inte lite på alla vädergubbar.. kanonvarmt i dag .. varit till ögen .. men lite sur tog sån tid.. nästan 2 timmar .. men om runt två månader blir det starroperation ..

    SvaraRadera
  3. Ja det var lång tid. När jag gjorde det gick det fort. Och starroperation är det bästa jag gjort. Nu kan jag köpa vanliga läsglasögon på Hemköp för 10 kronor. Då kan man köpa lite fler och slippa springa hemma och leta efter dom.

    Vet inte om du gjort det förr, men om inte är det det bästa du kan göra.

    Lycka till
    Kram

    SvaraRadera
  4. HEJ .. låter possetivt ..hört många som opererat och är nöjda.. fösrta operationen ..

    SvaraRadera